IMC lanceert competitie voor aantrekken nieuw talent

- Bureaus
- 14 mrt 2023 @ 14:54
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 mrt 2023 @ 14:54
- Michiel van Zaane
Digital brand & experience bureau Code d’azur heeft voor beurshandelhuis IMC de employer branding trading challenge ‘Prosperity’ ontwikkeld. Dit is een 10-daagse virtuele trading competitie, die vanaf 20 maart wereldwijd van start gaat. Het doel van de challenge is om trading talent aan te trekken én de positie van IMC als employer of choice in de categorie fintech te verstevigen.
Code d’azur is verantwoordelijk voor de strategie, design en ontwikkeling van het interactieve platform, en ook de bijbehorende global campagne, bestaande uit een teaser film, social assets en PR.
IMC's 'Prosperity' is een online trading marktsimulatie, die studenten wereldwijd uitdaagt om hun data, statistiek en strategische skills op de proef te stellen. Dit kan op eigen titel of met een team van maximaal vijf personen. De 10-daagse competitie daagt deelnemers uit om de concurrentie te verslaan op een virtuele markt en hun eigen eiland tot bloei brengen. De persoon of het team dat na tien dagen het grootste eiland bij elkaar heeft weten te traden, is IMC Global Trading Talent of the Year en ontvangt een tropische vakantie ter waarde van 25.000 dollar. Daarbovenop doneert IMC hetzelfde bedrag uit naam van de winnaar aan The Ocean Cleanup.
Employer branding
Het doel van de Prosperity trading challenge is om global trading talent te scouten. De challenge is onderdeel van IMC’s global employer branding propositie, Go Beyond The Obvious - ontwikkeld door Code d’azur. De campagne wordt wereldwijd uitgerold over verschillende social kanalen (Meta, LI, Reddit) evenals (digital) outdoor in onder andere de Verenigde Staten en Australië.
Steven Biester, Global Marketing Manager bij IMC: ‘De Prosperity trading challenge moet ons gaan helpen om het beste talent ter wereld te bereiken, vooral diegenen die misschien nog niet eerder een carrière in trading hebben overwogen. Deelnemers hebben niet alleen de kans om een mooie prijs te winnen, maar ervaren ook uit eerste hand wat algoritmische trading inhoudt. In samenwerking met Code d’azur is het ons gelukt om een van de meest innovatieve trading competities ter wereld te ontwikkelen.’
Charlotte Lilly, Business Director bij Code d’azur: ‘Code d’azur is al enkele jaren verantwoordelijk voor de global IMC employer branding strategie en campagnes. Vanuit de vraag om toptalent van over de hele wereld te recruiten ontstond de opdracht aan code d’azur om een trading challenge te ontwikkelen, die zowel qua vorm als ervaring boven de concurrentie uitstijgt. Het resultaat is een global campagne die strekt van Amsterdam tot Chicago en Sydney. Maar ook een unieke merkervaring op een innovatief platform dat jong talent de mogelijkheid biedt om hun trading skills verder te ontwikkelen en toe te passen.’
Credits:
Opdrachtgever: IMC
Verantwoordelijk bij klant: Timothy Hall, Steven Biester, Matthew Rose
Creative Director: Dani Polak, Jeroen Thissen
Business Director: Charlotte Lilly, Floris van de Weg
Strategy Director: Michael van den Brande
Project Director: Arvid van Kasteel
Technical Director: Erik Rave
Digital Producers: Brendan Spijkerman, Renate Ebbenhorst
Creative: Oscar Polak
Experience Director: David Vogel
Design: Pim van Daelen, Massimo Meijer, Julius Simon, Joshua Noon, Oygar Erdal, Gijs van den Ende, Antonella Pitti Development: Jose Peña, Tim Goosens, Simeon Borisov, Thijs Daniels
Sound: Marcus Gehring
Quality Assurance: Jamaal Todd
Voice over: Greg Shapiro
Partner agencies: Make ‘em Say, Straight
Media agency: iO Digital
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen...
- Letterlijk Black Friday voor Buutvrij for life
- Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw...
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
- Kinderplatform Super Chill kiest voor September
- Op zoek naar 120.000 borsten
Laatste Nieuws
- Kruidvat kerstcampagne: inzamelen... 07-12-2023
- [live] Nederland kanshebber Grand... 07-12-2023
- Yune nieuwe contentpartner Alphabet... 07-12-2023
- Eigenaren Kris Kras nemen... 07-12-2023
- Brandmerck en Okkinga Communicatie... 07-12-2023
- EssenceMediacom krijgt account TUI... 07-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala