Universiteit Twente lanceert campagne voor meer naamsbekendheid
- Bureaus
- 26 sep 2023 @ 15:49
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 sep 2023 @ 15:49
- Michiel van Zaane
Het is een van de speerpunten voor de Universiteit Twente de komende jaren: het vergroten van de naamsbekendheid.
Slechts één op de twee studenten in Nederland kent de Universiteit Twente, terwijl de UT juist goed scoort op het gebied van studenttevredenheid in de Nationale Student Enquête en de Keuzegids. Om meer Nederlandse aankomende studenten kennis te laten te maken met de universiteit lanceert de UT haar nieuwe campagne ‘Create your own story’.
In de nieuwe campagne worden de UT-studenten Anne, Merte en Akintunde, gevolgd in alle facetten van hun studentenleven: studie, sporten, studententeams, uitgaan, gezelligheid. Studeren draait volgens de UT om meer dan het behalen van een diploma. Op de Universiteit Twente krijgen ze de mogelijkheden om hun eigen verhaal te creëren en meer dan een diploma te halen; een belangrijke kernwaarde van de UT die ook studenten zelf aangeven te herkennen.
Uit het Nationaal Studiekeuze Onderzoek (NSKO) uit 2021 blijkt dat voor scholieren een goede sfeer en het hebben van een plek waar je je fijn voelt de belangrijkste factor is bij het kiezen van een universiteit. De nieuwe campagne sluit naadloos aan op deze behoefte, waarin vriendschappen, team work en persoonlijke verhalen centraal staan. Een leuk detail: alleen echte UT-studenten spelen een rol in deze campagne.
In de commercial, die is gecreëerd in samenwerking met content studio New Imaging en creatief bureau More, stappen de studenten verschillende portals in die hen over de hele campus (en daarbuiten) leiden. Van de operatiekamer in het TechMed Centre tot het hockeyveld en van de Future Factory van de studententeams tot een picknick bij de studentenhuizen. In print campagne-uitingen worden diezelfde elementen weergegeven in een mozaïek. Op deze manier worden de diversiteit van het studentenleven aan de UT en de uitgebreide mogelijkheden en faciliteiten op de campus geïllustreerd.
Drie jaar
Met de nieuwe campagne blijft de Universiteit Twente de komende drie jaar continu zichtbaar, zowel online als offline (denk aan social media advertenties, Spotify, YouTube, abri’s langs de weg, advertenties in dagbladen, et cetera). Primair richt de campagne zich op studiezoekers, maar gaandeweg wordt de campagne ook ingezet om mensen die een belangrijke rol spelen in hun keuzeproces, zoals decanen of ouders, te bereiken.
Met het vergroten van de naamsbekendheid hoopt de UT meer potentiële studenten aan te trekken en uiteindelijk ook studiezoekers te interesseren voor een technische studie. Het aantal scholieren dat kiest voor een technisch profiel - en daarmee ook een technische studie - loopt namelijk al jaren terug, en dat terwijl er juist een enorme behoefte is aan technisch talent op de Nederlandse arbeidsmarkt.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024
- Gouden Zaag 2024 van start07-11-2024