Onderzoek: Welke Nederlandse supers worden beschouwd als de besten in het doen van iets goeds?
- Bureaus
- 17 okt 2023 @ 09:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailOnderzoek
- 17 okt 2023 @ 09:30
- Nanny Kuilboer
Hoe blinken Nederlandse supermarkten uit in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) was een van de vragen in het Europese CSR Brand Growth-onderzoek dat DVJ Insights uitvoerde onder meer dan 2.900 marketeers in elf landen en meer dan 3.000 consumenten in Europa. Het onderzoek onderscheidt winnaars en verliezers met betrekking tot de rol van MVO bij merkengroei.
MVO is niet alleen een instrument om een positieve bijdrage te leveren aan mens en natuur, maar ook een manier om het merkimago te versterken en klantloyaliteit te bevorderen. Zowel consumenten als marketeers hebben volgens onderzoek een positiever beeld van supermarkten die bijvoorbeeld hun ecologische voetafdruk minimaliseren.
MVO-strategieën die winnaars onderscheiden
Ongeveer tweederde van de Nederlandse marketeers geeft aan dat supermarkten het goed doen op het gebied van MVO als ze een diverse groep medewerkers hebben (69%) en hun ecologische voetafdruk minimaliseren (66%).
Unilever vaak door consumenten genoemd
Op de vraag aan marketeers en consumenten aan welke supermarkten in Nederland zij denken die uitblinken in MVO worden Albert Heijn en Jumbo het meest genoemd. Opmerkelijk is dat consumenten Unilever even vaak noemen als Jumbo en Albert Heijn.
MARKETEERS
- Albert Heijn
- Jumbo
- Lidl
- Aldi
- Dirk
- Plus
- Picnic
- Vomar
CONSUMENTEN
- Albert Heijn
- Unilever
- Jumbo
- Campina
- Tony Chocolonely
- Lidl
- Fairtrade
- McDonalds
- Ekoplaza
- Plus
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes