Onderzoek: Welke Nederlandse supers worden beschouwd als de besten in het doen van iets goeds?
- Bureaus
- 17 okt 2023 @ 09:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailOnderzoek
- 17 okt 2023 @ 09:30
- Nanny Kuilboer
Hoe blinken Nederlandse supermarkten uit in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) was een van de vragen in het Europese CSR Brand Growth-onderzoek dat DVJ Insights uitvoerde onder meer dan 2.900 marketeers in elf landen en meer dan 3.000 consumenten in Europa. Het onderzoek onderscheidt winnaars en verliezers met betrekking tot de rol van MVO bij merkengroei.
MVO is niet alleen een instrument om een positieve bijdrage te leveren aan mens en natuur, maar ook een manier om het merkimago te versterken en klantloyaliteit te bevorderen. Zowel consumenten als marketeers hebben volgens onderzoek een positiever beeld van supermarkten die bijvoorbeeld hun ecologische voetafdruk minimaliseren.
MVO-strategieën die winnaars onderscheiden
Ongeveer tweederde van de Nederlandse marketeers geeft aan dat supermarkten het goed doen op het gebied van MVO als ze een diverse groep medewerkers hebben (69%) en hun ecologische voetafdruk minimaliseren (66%).
Unilever vaak door consumenten genoemd
Op de vraag aan marketeers en consumenten aan welke supermarkten in Nederland zij denken die uitblinken in MVO worden Albert Heijn en Jumbo het meest genoemd. Opmerkelijk is dat consumenten Unilever even vaak noemen als Jumbo en Albert Heijn.
MARKETEERS
- Albert Heijn
- Jumbo
- Lidl
- Aldi
- Dirk
- Plus
- Picnic
- Vomar
CONSUMENTEN
- Albert Heijn
- Unilever
- Jumbo
- Campina
- Tony Chocolonely
- Lidl
- Fairtrade
- McDonalds
- Ekoplaza
- Plus
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing