Open Now vernieuwt campagne ONVZ en onderstreept 'eersteklas propositie'

- Bureaus
- 13 nov 2023 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesReclame
- 13 nov 2023 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
2024 nadert dus dueleren de zorgverzekeraars weer om nieuwe klanten resp. poliswisselaars. Half november start in dit kader het derde jaar van de 'eersteklas-campagne' van ONVZ, die op verschillende fronten geoptimaliseerd is.
Hiervoor zijn de voorgaande campagne-effecten geanalyseerd en is er op grond van deze data nieuw onderzoek gedaan naar de beweegredenen en gedragsbeïnvloeders van de doelgroep. De campagne heeft als thema 'Daarom ONVZ' en zet de motivatie van ONVZ-klanten die kiezen voor een zorgverzekering die zekerheid en vertrouwen biedt centraal.
De campagne zorgt volgens de makers voor hoge identificatie en maakt ‘eersteklas’ aantrekkelijk met concrete usp’s als keuzevrijheid, ruime vergoedingen en excellente service (Snelzorg). Daarnaast is het eersteklas aanbod verbreed met een tweede basisverzekering, ONVZ Bewuste Keuze. Deze nieuwe basisverzekering is er voor een iets jongere doelgroep, die bewust wil kiezen voor een goede zorgverzekering, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen.
De campagne moet naar eigen zeggenbestaande klanten bevestigen in hun keuze voor ONVZ en zorgen voor nieuwe aanwas. ONVZ en Open Now startten twee jaar geleden met een aangescherpte positionering en nieuwe campagne die de kwaliteit en marktpositie van ONVZ als Eersteklas Zorgverzekering onderstreept. 'Een marktpositie die steeds relevanter wordt naarmate de zorgsector meer onder druk komt te staan.'
Bekijk hier de nieuwe film van ONVZ | Snelzorg.
Bekijk de film ONVZ | Vrije Keuze in het venster hieronder.
(PvWK)
credits:
opdrachtgever: ONVZ
verantwoordelijk bij ONVZ: Nicolet Annema, Ester Holtz, Wendy van Wijk, Aida Schrijver en Age-Pieter Kamermans
bureau: Open Now
productiemaatschappij: Rubenpaulruben
fotografie: Rubenpaulruben (fotograaf Jurre Rompa)
audio: Public Audio
mediabureau: Merkle
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- ONVZ
- Wendy van Wijk
- Nicolet Annema
- Ester Holtz
- Aida Schrijver en Age-Pieter Kamermans bureau: Open Now productiemaatschappij
- rubenpaulruben
- Open Now
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation