Campagne nieuwe fatbikes: boeven op het fietspad
- Bureaus
- 16 jan 2024 @ 14:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 jan 2024 @ 14:39
- Sjaak Hoogkamer
Knaap, bekend van de fatbikes, introduceert twee nieuwe modellen op de eigenzinnige Knaap manier. Samen met Lemon Scented Tea zetten ze de nieuwe modellen neer zoals ze worden gezien: als de boeven van het fietspad.
“Ze gaan te hard en ze zijn onveilig” is een veelgehoorde opmerking die je in de algemene, vaak negatieve, opinie hoort over fatbikes. Terwijl e-bikes net zo hard, zo niet harder gaan, aldus het merk.
Om de negatieve tendens rondom fatbikes en het merk om te draaien in iets positiefs, gooit het merk de Knaap-knipoog in de strijd. De twee nieuwe modellen worden geïntroduceerd als ‘verdachten’, om ze vervolgens te onthullen met de bekende censored pixel blur, die langzaam maar zeker verdwijnt naarmate de nieuwe features verteld worden.
Robin Cats, oprichter van Knaap: ‘De nieuwe modellen zijn vernieuwd; nieuwe koplampen, achterlichten, betere motor en wederom compleet verzekerbaar. Knaap is als een van de weinige fatbike merken 100% road legal. En we bieden ze met track and trace oplossing, door middel van een app met opsporingsdienst. Want ja, ze zijn nogal gewild, de fietsen die als boeven worden gezien, worden vaak gestolen.’
Felix Leenders, art director Lemon Scented Tea: ‘We proberen met Knaap altijd hun merkmentaliteit in leven te houden: ‘We nemen alleen onze fietsen serieus.’ De budgetten zijn niet bigger than en de briefing begint altijd zo: bedenk een gelikte lanceringscampagne voor op social, waarin we het nieuwe model onthullen. Dat doen we dan lekker anders. We hebben de spanning rondom het imago van Knaap gebruikt, om pas halverwege de campagne het product te onthullen. Tegen de wetten in van: kort, korter, kortst en logo gelijk in beeld. Past goed bij de boef van het fietspad.’
De campagne bestaat uit een teaser, wildplakkencampagne door de grotere steden en 2 online video’s die ook te zien zijn bij de dealers.
Lemon & Knaap werken al een tijdje samen. De vorige campagne was BIGGER THAN, waarin het nieuwe Knaap-model (enige nieuwe feature: 7 cm groter) groots werd geïntroduceerd met een rapvideo en mockumentary.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes