Pernod Ricard kiest na pitch voor Storyboard

Pernod Ricard kiest na pitch voor Storyboard
  • Bureaus
  • 22 feb 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Storyboard gaat aan de slag voor Pernod Ricard in zowel Nederland als België. Na een succesvolle pitch voor het Italiaanse premium ginmerk Malfy, zal het bureau deze zomer een campagne lanceren met een centrale rol voor influencer marketing.

Het eerste resultaat van deze samenwerking zal komend voorjaar te zien zijn.

'Influencer marketing is een domein waarbinnen nu continuïteit en verdieping wordt gezocht', verklaart Robert Vogelaar, senior Brand Manager bij Pernod Ricard. 'Storyboard heeft ons tijdens deze pitch weten te inspireren met hun vernieuwende kijk op dit vakgebied, gebaseerd op gedegen consumentenonderzoek. De combinatie van creativiteit en strategische inzichten gaf de doorslag. Malfy is een van de merken in ons portfolio waarin veel groeipotentie zit, en we zijn enthousiast om samen groots in te zetten op dit prachtige merk.'

Martijn de Kemp, oprichter van Storyboard, voegt toe: 'Deze samenwerking biedt een fantastische kans om met Malfy een merkverhaal te vertellen dat gaat over Italiaanse smaak, in combinatie met het typische gevoel van verlangen naar de zomer dat we in de lage landen zo goed kennen.'
(PvWK)

Over Pernod Ricard en Malfy
'Pernod Ricard, wereldwijde onderneming met een rijke geschiedenis in gedistilleerde dranken en wijn, heeft het premium gin merk Malfy aan haar portfolio toegevoegd. Pernod Ricard is internationaal één van de grotere drankdistributeurs met rond de 8,5 miljard euro omzet met merken als Absolut Vodka, Ricard, Ballantine’s, The Glenlivet, Jameson, Martell, Havana Club, Beefeater, Malibu, Perrier-Jouët en Malfy. Malfy, vernoemd naar de Amalfi kust in Italië, staat bekend om haar exclusieve en extravagante uitstraling. Met Gin Rosa als vlaggenschipproduct, biedt Malfy een unieke selectie van premium gins voor liefhebbers van verfijnde smaken.'

(bron: Pernod Ricard)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken