Van Wijngaardens Zaanse Mayonaise lanceert eerste merkcampagne

Van Wijngaardens Zaanse Mayonaise lanceert eerste merkcampagne
  • Bureaus
  • 26 feb 2024 @ 13:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Van Wijngaardens Zaanse Mayonaise lanceert haar eerste merkcampagne. De nieuwe positionering is ‘zo goed als huisgemaakt’.

Voor de merkcampagne ging het familiebedrijf in zee met The Family Amsterdam. Tijdens gesprekken tussen de twee partijen kwam de bereidingswijze van Zaanse mayonaise naar voren. Deze mayonaise wordt nog steeds volgens authentiek recept bereid, met dezelfde ingrediënten als vroeger. Zo ontstond de gedachte voor de nieuwe positionering: Zo goed als huisgemaakt.

Joris Kuijpers, oprichter van The Family: ‘Eigenlijk maakt Zaanse haar mayonaise nog precies zoals de eerste Van Wijngaarden het ooit thuis maakte, maar dan in een moderne fabriek.’ De campagne speelt met de conventies van foodcampagnes. Veel shots zijn in slowmotion gedraaid. ‘Je ziet vaak dat merken slowmotion shots gebruiken om de kwaliteit en het vakmanschap van hun product te benadrukken. Dat doen wij in deze campagne ook, maar dan net even op een andere manier.’

In de campagne zien we een man zelf mayonaise maken, in prachtige foodshots, alleen gaat er steeds van alles mis. De boodschap: Je kunt zelf mayonaise maken, maar waarom zou je dat doen als er ook zo goed als huisgemaakte mayonaise van Zaanse is?

De campagne is op 26 februari live gegaan en wordt via verschillende kanalen uitgerold.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken