Van Wijngaardens Zaanse Mayonaise lanceert eerste merkcampagne

- Bureaus
- 26 feb 2024 @ 13:17
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 feb 2024 @ 13:17
- Michiel van Zaane
Van Wijngaardens Zaanse Mayonaise lanceert haar eerste merkcampagne. De nieuwe positionering is ‘zo goed als huisgemaakt’.
Voor de merkcampagne ging het familiebedrijf in zee met The Family Amsterdam. Tijdens gesprekken tussen de twee partijen kwam de bereidingswijze van Zaanse mayonaise naar voren. Deze mayonaise wordt nog steeds volgens authentiek recept bereid, met dezelfde ingrediënten als vroeger. Zo ontstond de gedachte voor de nieuwe positionering: Zo goed als huisgemaakt.
Joris Kuijpers, oprichter van The Family: ‘Eigenlijk maakt Zaanse haar mayonaise nog precies zoals de eerste Van Wijngaarden het ooit thuis maakte, maar dan in een moderne fabriek.’ De campagne speelt met de conventies van foodcampagnes. Veel shots zijn in slowmotion gedraaid. ‘Je ziet vaak dat merken slowmotion shots gebruiken om de kwaliteit en het vakmanschap van hun product te benadrukken. Dat doen wij in deze campagne ook, maar dan net even op een andere manier.’
In de campagne zien we een man zelf mayonaise maken, in prachtige foodshots, alleen gaat er steeds van alles mis. De boodschap: Je kunt zelf mayonaise maken, maar waarom zou je dat doen als er ook zo goed als huisgemaakte mayonaise van Zaanse is?
De campagne is op 26 februari live gegaan en wordt via verschillende kanalen uitgerold.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers