[column] Remedie tegen volledigheidswaanzin

[column] Remedie tegen volledigheidswaanzin
  • Bureaus
  • 27 mrt 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van der Wijk
    Peter van der Wijk

    creative director
  • StorytellingCopywritingCreatie

Er worden miljoenen uitgegeven aan zakelijke en corporate websites. Ik zie er veel en heb eens alle tekst van zo'n site uitgeprint: zeventien volle A4-tjes.

Dat zijn er zestien teveel.

Volledigheidswaanzin is een vervelende ziekte. Het leidt tot informatie obesitas. Hier is de remedie: pak een A4 blok en pen in 25 regels op wat jullie bedrijf zo uniek maakt, dames en heren bestuurders.

Jazeker, ik heb het nu even tegen de directeur, DGA, lid Raad van Bestuur, start-up CEO en andere trotse topmensen. Ik snap het: teksten schrijven, daar zijn jullie niet voor. Andere dingen te doen.

Maar zijn dat wel betere dingen? Is er iets belangrijkers dan de kern van je bedrijf in een machtige zwaai op de welkomstmat van je website?

Wat kan er beter zijn dan in de kortst mogelijke tijd duidelijk maken hoe speciaal die club van jullie is? Is er iets belangrijkers dan 'what's in it for me' in drie regels?

Je hoeft er niet voor te kunnen schrijven. Gebruik je eigen taal. Laat alles los. Het hoeft niet mooi, dat kan later wel (ik ken iemand die erbij kan helpen).

Doorhalingen, krassen, onderstrepingen en !!! achter woorden. Toe maar.

Eerlijk gezegd droom ik wel eens van een bedrijf dat het aandurft, zo'n eigenhandig geschreven velletje integraal op de landingspage te zetten.

Hoe je het doet, doe je het. Waar het om gaat, is waar je voor staat. Zo kort en krachtig als maar kan. Je hele zijn in woorden die direct landen.

Waarom heet een landingspage anders een landingspage?

Peter van der Wijk
remote corporate copywriter

Peter van der Wijk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken