[column] Remedie tegen volledigheidswaanzin
![[column] Remedie tegen volledigheidswaanzin](/bureaus/weblog/2024/03/column-remedie-tegen-volledigheidswaanzin/beeld-Remedie-nw-juist.jpg)
- Bureaus
- 27 mrt 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van der Wijk
creative director
- StorytellingCopywritingCreatie
- 27 mrt 2024 @ 10:30
- Peter van der Wijk
Er worden miljoenen uitgegeven aan zakelijke en corporate websites. Ik zie er veel en heb eens alle tekst van zo'n site uitgeprint: zeventien volle A4-tjes.
Dat zijn er zestien teveel.
Volledigheidswaanzin is een vervelende ziekte. Het leidt tot informatie obesitas. Hier is de remedie: pak een A4 blok en pen in 25 regels op wat jullie bedrijf zo uniek maakt, dames en heren bestuurders.
Jazeker, ik heb het nu even tegen de directeur, DGA, lid Raad van Bestuur, start-up CEO en andere trotse topmensen. Ik snap het: teksten schrijven, daar zijn jullie niet voor. Andere dingen te doen.
Maar zijn dat wel betere dingen? Is er iets belangrijkers dan de kern van je bedrijf in een machtige zwaai op de welkomstmat van je website?
Wat kan er beter zijn dan in de kortst mogelijke tijd duidelijk maken hoe speciaal die club van jullie is? Is er iets belangrijkers dan 'what's in it for me' in drie regels?
Je hoeft er niet voor te kunnen schrijven. Gebruik je eigen taal. Laat alles los. Het hoeft niet mooi, dat kan later wel (ik ken iemand die erbij kan helpen).
Doorhalingen, krassen, onderstrepingen en !!! achter woorden. Toe maar.
Eerlijk gezegd droom ik wel eens van een bedrijf dat het aandurft, zo'n eigenhandig geschreven velletje integraal op de landingspage te zetten.
Hoe je het doet, doe je het. Waar het om gaat, is waar je voor staat. Zo kort en krachtig als maar kan. Je hele zijn in woorden die direct landen.
Waarom heet een landingspage anders een landingspage?
Peter van der Wijk
remote corporate copywriter
-
Peter van der Wijk
- Werkt bij:
- Functie: creative director
- Website:https://corporatecopywriter.nl/
- Profiel »
- A4-tje
- kjiss
- tekstschrijver
- lamp
- Peter van der Wijk
- craft
- corporate websites
- copywriter
- miljoenen
- ambacht
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers