[column] Remedie tegen volledigheidswaanzin
![[column] Remedie tegen volledigheidswaanzin](/bureaus/weblog/2024/03/column-remedie-tegen-volledigheidswaanzin/beeld-Remedie-nw-juist.jpg)
- Bureaus
- 27 mrt 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van der Wijk
creative director
- StorytellingCopywritingCreatie
- 27 mrt 2024 @ 10:30
- Peter van der Wijk
Er worden miljoenen uitgegeven aan zakelijke en corporate websites. Ik zie er veel en heb eens alle tekst van zo'n site uitgeprint: zeventien volle A4-tjes.
Dat zijn er zestien teveel.
Volledigheidswaanzin is een vervelende ziekte. Het leidt tot informatie obesitas. Hier is de remedie: pak een A4 blok en pen in 25 regels op wat jullie bedrijf zo uniek maakt, dames en heren bestuurders.
Jazeker, ik heb het nu even tegen de directeur, DGA, lid Raad van Bestuur, start-up CEO en andere trotse topmensen. Ik snap het: teksten schrijven, daar zijn jullie niet voor. Andere dingen te doen.
Maar zijn dat wel betere dingen? Is er iets belangrijkers dan de kern van je bedrijf in een machtige zwaai op de welkomstmat van je website?
Wat kan er beter zijn dan in de kortst mogelijke tijd duidelijk maken hoe speciaal die club van jullie is? Is er iets belangrijkers dan 'what's in it for me' in drie regels?
Je hoeft er niet voor te kunnen schrijven. Gebruik je eigen taal. Laat alles los. Het hoeft niet mooi, dat kan later wel (ik ken iemand die erbij kan helpen).
Doorhalingen, krassen, onderstrepingen en !!! achter woorden. Toe maar.
Eerlijk gezegd droom ik wel eens van een bedrijf dat het aandurft, zo'n eigenhandig geschreven velletje integraal op de landingspage te zetten.
Hoe je het doet, doe je het. Waar het om gaat, is waar je voor staat. Zo kort en krachtig als maar kan. Je hele zijn in woorden die direct landen.
Waarom heet een landingspage anders een landingspage?
Peter van der Wijk
remote corporate copywriter
-
Peter van der Wijk
- Werkt bij:
- Functie: creative director
- Website:https://corporatecopywriter.nl/
- Profiel »
- ambacht
- lamp
- miljoenen
- tekstschrijver
- corporate websites
- craft
- kjiss
- A4-tje
- Peter van der Wijk
- copywriter
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Digitale Museumkaart krijgt frisse campagne en modern jasje...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
Laatste Nieuws
- Natwerk kiest Dawn als nieuw... 16-06-2025
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich... 16-06-2025
- Nierstichting gooit het roer om met... 16-06-2025
- Marktplaats oppert upgrade van je auto16-06-2025
- Pitchen tussen wolken en zand met... 13-06-2025
- Allianz Direct stunt met bold... 13-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation