Influencer Rating System maakt influencer marketing inzichtelijk

Influencer Rating System maakt influencer marketing inzichtelijk
  • Content
  • 2 apr 2019 @ 14:22
  • 20593 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InfluencermarketingContent

Friends of the Brands lanceert het Influencer Rating System, een platform waarmee resultaten van influencer marketingcampagnes kunnen worden geanalyseerd.

Volgens Dionne Schulf, CEO van het bureau, hebben veel merken hier behoefte aan. In de komende maanden gaan alle klanten van Friends of the Brands over op het zogenoemde Influencer Rating System. Deze klanten, veelal lifestylemerken, krijgen met behulp van het systeem analyses van de prestaties van hun influencer marketingcampagnes gepresenteerd. Het Influencer Rating System biedt daarnaast een zoekfunctie die merken ondersteunt bij het zoeken naar een brand ambassador.

Schulf laat weten: 'Het systeem ondersteunt ons om de performance van een campagne op diverse parameters te analyseren. Naast het aantal volgers en de hoeveelheid likes en views wordt er ook gekeken naar de engagement van de volgers, hun demografische gegevens en de mobilisatiefactor. Belangrijk is ook dat we met dit platform elk profiel kunnen filteren op robots- en like generators. Zo tonen we de ratio tussen het aantal actieve en niet-actieve volgers en de daadwerkelijke engagement van de betreffende influencer.'

Ga voor meer informatie naar de website.

Beeld: Friends of the Brands op The White Dinner 2019 (door Jeroen Roest).

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken