FBTO kiest voor The Post

FBTO kiest voor The Post
  • Content
  • 21 aug 2019 @ 10:02
  • 16664 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Verzekeringsmaatschappij FBTO zet sinds deze zomer samen met contentmarketingbureau The Post content in om de merkoverweging op het moment van de keuze voor een verzekering te vergroten. Een eigen geluid is onderdeel van de strategie.

In de content (in de vorm van tekst, video en audio) staan verhalen en dromen van 'doeners' centraal. Mensen die niet blijven hangen in dromen, maar gewoon die oude auto kopen om zelf op te knappen, naar het buitenland verhuizen om daar een bed & breakfast te beginnen en zichzelf tot het uiterste pushen om een marathon te rennen. Door het publiek met content te inspireren, moet de emotionele merklading terugkomen op het moment dat er een verzekering afgesloten moet worden.

Met de keuze voor contentmarketing slaat FBTO een nieuwe weg in. 'We varen van oudsher onze eigen koers, maken zelf keuzes en gaan niet uit van 'moetjes' of trends. Precies wat we onze klanten ook bieden: de vrijheid om zelf te kiezen',  aldus Rogier de Weerd, manager marketing & verkoop bij FBTO.

Yossip de Jong, partner bij The Post, voegt daaraan toe: 'Tijdens het opstellen van de strategie hebben we het 'eigenwijze positivisme' van FBTO in het achterhoofd gehouden. Zo blijven we dichtbij de kern van de organisatie. Doordat we gebruik maken van de verhalen van 'echte mensen', veelal FBTO-klanten, kunnen we verdiepende content creëren die het publiek écht raakt.'

Geluid

Een eigen geluid is onderdeel van de strategie. De Jong: 'Een sonische identiteit is net zo belangrijk als een pakkend logo. Dat begint bij een uitgebreide analyse: wat is eigenlijk het geluid van FBTO? Welke stemmen en muziek gebruikten zij in het verleden? Welke merkwaarden moeten terugkomen in het geluid? Aan de hand daarvan ontwikkelen we een krachtige FBTO-sound, die straks overal in terug te horen is.'

De verhalen zijn hier terug te vinden.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken