Nissan onthult nieuw logo
- Design
- 16 jul 2020 @ 09:29
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Logo
- 16 jul 2020 @ 09:29
- Nanny Kuilboer
Voor het eerst in 20 jaar heeft Nissan een nieuw logo, ontwikkeld door een in-house designteam.
Nissan onthulde het nieuwe logo tijdens de introductie van een nieuw model elektrische auto met een digitale wereldpremière.
Ontwerpproces van twee jaar
In 2017 begon Alfonso Albaisa, senior VP global design van Nissan, aan de ontwikkeling van het nieuwe logo. Hij benoemde een ontwerpteam onder leiding van de plaatsvervangend algemeen directeur van de ontwerpafdeling van Nissan, Tsutomu Matsuo. Uitgangspunt waren de sleutelwoorden dun, licht en flexibel.
Een ontwerpproces van twee jaar volgde, waarbij inspiratie werd gehaald uit doorbraken in wetenschap, technologie en connectiviteit en de fundamentele veranderingen die daar uit voortkwamen voor Nissan’s klanten. Albaisa: ‘As you can imagine, visions of digitalisation started swirling in our heads.’
Lees het hele artikel op Designweek.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Smeuïge' samenwerking tussen... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers