Huisstijl Amsterdam Dinner Foundation door UXUS
- Design
- 3 dec 2020 @ 09:13
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 3 dec 2020 @ 09:13
- Nanny Kuilboer
Ontwerpbureau UXUS is verantwoordelijk voor de nieuwe huisstijl van Amsterdam Dinner Foundation, de organisatie die zich al 27 jaar inzet om een bijdrage te leveren aan een wereld zonder aids.
De nieuwe visuele identiteit bestaat uit een logo, typografie, kleurenpalet, website en grafische middelen voor social media. Deze uitingen werden op World Aids Day voor het eerst getoond en ingezet. Brandon O’ Dell, Directeur ADF: ‘Met twee epidemieën is het nu niet het moment om stil te staan, want mensen hebben steun extra hard nodig. De Amsterdam Dinner Foundation blijft zich daarom ontwikkelen. Vol trots en enthousiasme presenteren wij onze nieuwe look en huisstijl. Onze dank aan het UXUS-team voor hun creativiteit en inzet. Deze nieuwe branding gaat ons helpen om nieuwe mensen te bereiken en uiteindelijk meer op te kunnen halen voor het doel.’
De 28e editie van het Amsterdam Diner vindt plaats op 29 mei 2021 in Afas Live.
Queenie Lo, CEO UXUS: ‘Wij zijn al een paar jaar trotse partner van ADF en helpen hen graag om hun missie te behalen. De nieuwe visuele identiteit van Amsterdam Dinner Foundation is bedoeld om te inspireren, kennis te verspreiden en aan te moedigen. Om de passie en inzet van hun meest loyale patronen nieuw leven in te blazen en nieuwe verbindingen met een breder publiek te creëren.’
Het nieuwe logo moest een herkenbaar, op zichzelf staand symbool zijn dat in verschillende variaties gebruikt kan worden om bewustwording te creëren en de Foundation als een iconisch merk neer te zetten. Het logo is een combinatie van de Aids Ribbon en de Amsterdamse 3 X-en, zonder te veel te refereren aan het gemeentelogo, zoals het oude deed. Daarnaast heeft UXUS een opvallend en avantgardistisch beeldmerk ontwikkeld dat de kracht, energie en positiviteit van Amsterdam Dinner Foundation weerspiegelt. De verbinding met het AidsFonds blijft duidelijk zichtbaar (door de kleur rood en de ribbon), maar de nieuwe identiteit is vooral eigen en kenmerkt het unieke karakter van Amsterdam Dinner Foundation. De toegevoegde kleuren staan voor de energie en het feestelijke aspect van Het Amsterdam Diner-event. Verder zal UXUS ook nog helpen met de artistieke richtlijnen van alle fotografie, het ontwikkelen van templates voor communicatie-uitingen en het ontwerp van alle communicatie omtrent het jaarlijks evenement.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Smeuïge' samenwerking tussen... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers