Nieuw logo voor jubileumseizoen Eredivisie door Dog and Pony

  • Design
  • 14 mei 2021 @ 08:16
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Logo

Seizoen 2021-2022 bestaat de Eredivisie 65 jaar en het officiële logo voor dit jubileumjaar is van de hand van Dog and Pony.

Het huidige Eredivisielogo, in 2017 ontwikkeld door designbureau Dog and Pony, is aangepast naar een jubileumlogo. Pol van Haren, creative director designbureau Dog and Pony: ‘Met de gestileerde lauwerkrans en het woordbeeld letterlijk als een kroon op het beeldmerk, geven we het Eredivisielogo een feestelijke uitstraling zonder de iconische kwaliteit te verliezen. Met dit jubileumlogo verbinden we alle initiatieven die in dit bijzondere jaar gaan plaatsvinden.’

Op 2 september 2021 is het precies 65 jaar geleden dat de eerste speelronde in de Eredivisie gespeeld werd. Sindsdien kwamen er 54 (ex-) betaaldvoetbalclubs uit in de Eredivisie, goed voor 19.534 wedstrijden, 60.180 doelpunten, meer dan 2.000 gedragen tenues en 8 verschillende landskampioenen.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken