Lidl start vergelijkende reclame huismerk
- Food-en-retail
- 28 aug 2015 @ 12:24
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PrijsFood
- 28 aug 2015 @ 12:24
- Redactie Food en Retail
Discount-retailer Lidl start met groot huismerkoffensief, waarin afgeschermde producten van a-merken naast het Lidl-merk worden neergezet. In fase twee die vandaag begint zie je de etiketten waarbij de merken wel allebei zichtbaar zijn. Lidl-woordvoerder Christine Braun zegt in Distrifood dat het om een cross-mediale campagne die ‘niemand in Nederland kan ontgaan. Van abri’s tot tv-commercials en van radio-commercials tot online specials.’
‘Wij geloven dat goede kwaliteit ook betaalbaar kan zijn. Wij verkopen niet voor niets alleen maar onze eigen merken. Daarmee hebben wij alles in eigen hand en kunnen wij onze belofte waarmaken. De Consumentenbond bevestigde dat onlangs nog in de prijspeiling van de supermarkt huismerken. ‘Lidl is de goedkoopste’. Daar zij wij trots op’, aldus Braun tegen het vakblad. Hieronder een uiting uit de campagne waarbij de merken nog afgeschermd waren. Daaronder de nu lopende uit fase twee. De woordvoerder meldt dat een testpanel verschillende combinaties van huismerk en a-merk heeft geproefd en beide lekker vond. Lidl claimt echter veel goedkoper te zijn en dat is wat nu precies gecommuniceerd wordt.
Dit zijn de bijpassende commercials gemaakt door Etcetera.
Fase 1 Lidl campagne
Fase 2 Lidl campagne
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- abri
- etiket
- merken
- discount
- a- merk
- cross- mediaal
- afgeschermd
- retailer
- Distrifood
- Lidl-woordvoerder
- zichtbaar
- huismerkoffensief
- Lidl
- product
- merk
- Christine Braun
- campagne
- Nederland
- tv
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing