Lidl start vergelijkende reclame huismerk
- Food-en-retail
- 28 aug 2015 @ 12:24
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PrijsFood
- 28 aug 2015 @ 12:24
- Redactie Food en Retail
Discount-retailer Lidl start met groot huismerkoffensief, waarin afgeschermde producten van a-merken naast het Lidl-merk worden neergezet. In fase twee die vandaag begint zie je de etiketten waarbij de merken wel allebei zichtbaar zijn. Lidl-woordvoerder Christine Braun zegt in Distrifood dat het om een cross-mediale campagne die ‘niemand in Nederland kan ontgaan. Van abri’s tot tv-commercials en van radio-commercials tot online specials.’
‘Wij geloven dat goede kwaliteit ook betaalbaar kan zijn. Wij verkopen niet voor niets alleen maar onze eigen merken. Daarmee hebben wij alles in eigen hand en kunnen wij onze belofte waarmaken. De Consumentenbond bevestigde dat onlangs nog in de prijspeiling van de supermarkt huismerken. ‘Lidl is de goedkoopste’. Daar zij wij trots op’, aldus Braun tegen het vakblad. Hieronder een uiting uit de campagne waarbij de merken nog afgeschermd waren. Daaronder de nu lopende uit fase twee. De woordvoerder meldt dat een testpanel verschillende combinaties van huismerk en a-merk heeft geproefd en beide lekker vond. Lidl claimt echter veel goedkoper te zijn en dat is wat nu precies gecommuniceerd wordt.
Dit zijn de bijpassende commercials gemaakt door Etcetera.
Fase 1 Lidl campagne
Fase 2 Lidl campagne
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- discount
- Nederland
- campagne
- Lidl
- a- merk
- merk
- tv
- retailer
- Lidl-woordvoerder
- merken
- cross- mediaal
- afgeschermd
- zichtbaar
- Christine Braun
- huismerkoffensief
- abri
- product
- Distrifood
- etiket
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes