Wakker Dier vliegt kiloknallers van Hoogvliet aan
- Food-en-retail
- 15 nov 2017 @ 15:24
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - CampagnesFood
- 15 nov 2017 @ 15:24
- Redactie Food en Retail
Wakker Dier start vandaag een campagne tegen kiloknallers bij Hoogvliet. De supermarktketen had in het derde kwartaal van 2017 namelijk veel vlees en vleeswaren zonder dierenwelzijnskeurmerk in haar folder staan.'Omdat Hoogvliet zo nodig wil stunten met kiloknallers, worden de dieren veroordeeld tot een miserabel leven in industriële stallen', aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier die net een Gouden Effie won.
De campagne richt zich op Zuid-Holland, een provincie met veel Hoogvlietfilialen. In deze regio worden klanten met paginagrote krantenadvertenties gewaarschuwd voor de ‘werkelijke prijs van kiloknallers’. Hilhorst: 'Met de boodschap "Kiloknallers van Hoogvliet kosten meer dan je denkt" laten we het leed achter dit vlees zien. Bij industrievarkens wordt bijvoorbeeld de staart afgesneden, vaak onverdoofd. Alleen zodat de varkens in de krappe, kale hokken niet uit stress en verveling op elkaars staart kunnen bijten.'
Kiloknallen
Wakker Dier wil dat supermarkten stoppen met kiloknallen: aanbiedingen plaatsen van vlees zonder keurmerk. In plaatst daarvan zouden ze juist diervriendelijkere producten in de aanbieding moeten doen. Hilhorst: 'Als er meer aandacht komt voor diervriendelijkere alternatieven, dan zal de verkoop hiervan ook stijgen.'
Afgelopen zomer werden daarom ook Emté en Albert Heijn aangepakt vanwege het vele kiloknallen. Dat het anders kan, liet supermarkt Plus vorige maand zien. Het afgelopen kwartaal bleek Plus de eerste supermarkt in Nederland met meer keurmerkaanbiedingen dan kiloknallers.
(PvWK)
Over Wakker Dier
'Wakker Dier komt op voor de dieren in de vee-industrie. We schudden iedereen wakker en spreken bedrijven aan op dierenleed. Met haar campagnes tegen legbatterij, industrievarken en plofkip boekte Wakker Dier grote successen. De organisatie draagt het CBF-Keur en werkt subsidievrij. Wakker Dier wordt financieel gesteund door ruim 30 duizend donateurs en door de Nationale Postcode Loterij.' (bron: Wakker Dier)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Plus
- kiloknallers
- paginagroot
- keurmerk
- Hoogvlietfilialen
- Hoogvliet
- aso-vlees
- campagne
- MVO
- Wakker Dier
- Dirk
- Effie
- Youp
- sadisme
- AH
- regio
- krantenadvertenties
- supermarktketen
- prijs
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes