Coolblue start eigen bezorgservice per fiets
- Food-en-retail
- 3 apr 2018 @ 08:57
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 3 apr 2018 @ 08:57
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag wordt CoolblueFietst gelanceerd. Coolblue is hiermee het eerste grote e-commercebedrijf in Europa dat ervoor kiest om kleine pakketjes zelf per fiets te distribueren. Pieter Zwart legt uit.
Coolblue fietst vanaf vandaag in Eindhoven en Den Haag en dit wordt stapje voor stapje uitgebreid naar alle grote Nederlandse steden, aldus het e-warenhuis.
Een paar dagen geleden kondigde Coolblue aan haar eigen bezorgservice per fiets te starten. En nee, dit was geen aprilgrap, want vandaag wordt CoolblueFietst écht gelanceerd. Met deze nieuwe bezorgservice wil Coolblue haar klanten heel erg blij maken. Zo hoeft niemand een hele dag thuis te blijven wachten op een pakketje. Klanten krijgen hun bestelling de volgende dag in een tijdvak van 1 uur geleverd. Een kwartier van tevoren ontvangen ze een sms met het exacte tijdstip van bezorging.
Pieter Zwart, 'beginbaas' van Coolblue: 'Je pakketje wordt met een glimlach bezorgd vanuit de Coolblue-winkels, door échte Coolblue’ers. En we komen sowieso. We bellen drie keer aan, bellen je op of roepen door je brievenbus. Je kan ons niet missen.'
Coolblue zoekt minstens 250 Pakketverzorgers
Vandaag vertrokken de eerste goedgevulde pakfietsen vanuit de Coolblue-winkels in Eindhoven en Den Haag. Voor wie in deze steden bijvoorbeeld een laptop, mobiele telefoon of koptelefoon bestelt, is de kans groot dat ze de volgende dag een vrolijke Coolblue’er voor de deur hebben staan. 'En misschien wel het mooiste aan CoolblueFietst: het is groen. En blauw natuurlijk. Heel blauw,' aldus Zwart.
CoolblueFietst wordt nu in Zwarts eigen woorden 'trapje voor trapje' uitgebreid naar alle grote steden in Nederland. Daarvoor is Coolblue nog op zoek naar minstens 250 'Pakketverzorgers'. 'Wie van pakketjes en van fietsen houdt, kan solliciteren bij Werkenbijcoolblue.nl', beveelt het merk aan.
(PvWK)
Over Coolblue
'Coolblue is een snelgroeiend e-commercebedrijf met 9 fysieke winkels in Eindhoven, Den Haag, Rotterdam, Groningen, Utrecht, Amsterdam, Wilrijk, Lochristi en Zaventem, de laatste drie gelegen in Belgie. De online retailer verkoopt consumentenproducten in 10 categorieën, van Telefonie & Tablets, Computer & Netwerk, Tuin & Gereedschap tot Koken & Wonen. In 2017 behaalde het bedrijf een omzet van 1,2 miljard euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in Nederland en België.'
(bron: Coolblue)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Pieter Zwart
- tijdvak
- Coollue
- beginbaas
- bezorging
- tijdstip
- thuis
- nieuw
- exact
- ontvangen
- distributie
- pakketje
- gelanceerd
- glimlach
- bezorgservice
- Coolblue
- CoolblueFietst
- dag
- sms
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




