Iens heet voortaan TheFork

Iens heet voortaan TheFork
  • Food-en-retail
  • 19 feb 2019 @ 00:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieFoodMarketing

Iens, onderdeel van TripAdvisor, introduceert deze week de internationale merknaam TheFork. Iens, de grootste online restaurantgids van Nederland werd al in 2015 overgenomen door TheFork, onderdeel van TripAdvisor Media Group.

Door de naam Iens te wijzigen naar 'TheFork', is TheFork hét toonaangevende restaurantreserveringsplatform wereldwijd en in Nederland, stellen de omdopers. 'Door middel van deze transitie wordt het Nederlandse culinaire landschap versterkt. Met TheFork doe je inspiratie op, reserveer je gemakkelijk en direct het ideale restaurant voor ieder moment. Vanaf nu hebben consumenten de mogelijkheid om in een van de 55.000 restaurants in 11 landen te boeken en te genieten van een culinaire avond uit.'

Almir Ambeskovic, Senior Regional Director: 'Nederland zou internationaal culinair op de kaart gezet moeten worden. Het Nederlandse culinaire landschap heb ik als fantastisch ervaren, maar wat internationaal nog niet bekend is. Hier gaat TheFork verandering in brengen.'

Met 21 miljoen maandelijkse bezoekers en 16 miljoen app-downloads is TheFork het meest uitgebreide en gebruiksvriendelijke boekingsplatform. Naast lokale restaurants, kan er ook op een overzichtelijke manier naar restaurants in het buitenland worden gezocht. In alle landen vinden gebruikers herkenbare selecties op TheFork, zoals Insider voor de beste restaurants en POP voor de populairste restaurants met korting. Eén van de aanpassingen die het platform doorvoert, is dat alleen consumenten die via TheFork-kanalen hebben geboekt een beoordeling kunnen achterlaten. Om het zoeken naar het juiste restaurant en het reserveren te vereenvoudigen, worden daarnaast vanaf 1 mei 2019 alleen restaurants getoond die te reserveren zijn via TheFork. Hiermee komt TheFork tegemoet aan de uitkomsten van het consumentenonderzoek, veelvuldig overleg met restauranthouders en de Koninklijke Horeca Nederland. De site en daarvoor Iens eetgids ontleende haar naam aanvankelijk aan oprichtster en culi Iens Boswijk.

Joyce Teune, B2B Director Nederland: 'Door over te gaan naar TheFork kunnen we blijven innoveren in product en propositie om grensoverstijgend waarde voor de restaurantindustrie toe te voegen en gasten te inspireren nieuwe ervaringen op te doen.
TheFork is meer dan een reserveringsplatform alleen. Wij verbinden (internationale) gasten met restaurateurs in al onze landen.'
(PvWK)

Over TheFork
'TheFork, een TripAdvisor-merk, is Europa's toonaangevende online restaurantreserveringsplatform, Met wereldwijd een netwerk van 55.000 restaurants en 21 miljoen bezoeken per maand. Het platform opereert als "LaFourchette" in Frankrijk en Zwitserland, "ElTenedor" in Spanje, "TheFork" in Nederland, Italië, België, Portugal, Brazilië, Zweden, Denemarken en Australië. Daarnaast is het ook actief in het Engels als "TheFork.com." TheFork helpt restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireert consumenten om Nederland culinair te verkennen via TheFork app voor iOS en Android, de website thefork.nl, nieuwsbrieven en evenementen. Dagelijks helpt TheFork bezoekers het ideale restaurant te vinden voor ieder moment. Evenals op TripAdvisor, kunnen gebruikers eenvoudig een restaurant selecteren op basis van hun voorkeuren (bijvoorbeeld locatie, type keuken en gemiddelde prijs), gebruikersbeoordelingen raadplegen, beschikbaarheid in realtime controleren en direct online reserveren. Daarnaast worden er via het online reserveringssysteem van TheFork genaamd TheForkManager, gasten bij restaurants geplaatst. Met het reserveringssysteem kun je als restaurateur je reserveringen en het gastenbestand beheren, de werkzaamheden stroomlijnen en uiteindelijk je service en inkomsten optimaliseren. Dit gaat volgens de Yield Management principes van prijs en variabele afhankelijkheid van tijd. Voorbeelden die met succes zijn gebruikt in de reis- en hotelindustrie. Uit eten gaan begint en eindigt bij TheFork, een essentiële schakel tussen restaurants en hun gasten.'

(bron: Het PR Bureau)

Over TripAdvisor
'TripAdvisor is de grootste reiswebsite ter wereld en helpt reizigers het meeste uit elke reis te halen. Met meer dan 702 miljoen beoordelingen en meningen over 's werelds grootste keuze aan reisvermeldingen van meer dan 8 miljoen accommodaties, luchtvaartmaatschappijen, attracties en restaurants, biedt TripAdvisor reizigers de kennis van vele anderen om ze te helpen bij het kiezen van verblijven, vluchten, bezienswaardigheden en eetgelegenheden. TripAdvisor vergelijkt daarnaast de prijzen van meer dan 200 hotelreserveringswebsites, zodat reizigers de laagste prijs kunnen vinden voor het juiste hotel. Websites met het TripAdvisor-merk zijn beschikbaar in 49 markten en zijn onderdeel van de grootste reiscommunity ter wereld van 490 miljoen unieke bezoekers per maand die allemaal het meeste uit elke reis willen halen. TripAdvisor: Beter advies. Betere prijs. Betere reis.'

(bron: Tripadvisor)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken