Nieuwe promotie voor biospeciaalzaken
- Food-en-retail
- 9 jul 2019 @ 11:00
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 9 jul 2019 @ 11:00
- Hugo Schrameyer
Om biologische speciaalzaken onder de aandacht te brengen, zijn de ‘Bio Winkel Awards’ gelanceerd. Het gaat daarbij om vernieuwde verkiezingen voor speciaalzaken met een assortiment van minimaal 90% biologisch.
Retailers die willen deelnemen, kunnen zich aanmelden voor de categorie waar ze het meest trots op zijn. Grootte en type winkel maken daarbij geen verschil. Zo kan de retailer zich aanmelden voor een prachtige groente- en fruitafdeling, de lekkerste verse broden, een bijzonder kaasassortiment of met een assortiment lekkerste wijnen. Ook is het mogelijk om medewerkers die garant staan voor het beste bio-advies te nomineren. Zo kent de ‘Bio Winkel Awards’-verkiezing zeven categorieën waarbinnen winkeliers kunnen strijden voor de eerste, tweede of derde plek: : brood, groente & fruit, kaas, wijn, drogisterij en vlees.
Doorontwikkeling
‘Met de verkiezing kunnen we laten zien waar we als biobranche het verschil maken’, zegt Joyce van den Bos van de Biowinkelvereniging, initiatiefnemer van deze verkiezing. De verkiezing zoals die nu wordt gehouden, is een doorontwikkeling van een eerdere editie. ‘De verkiezing doet zoveel moois voor biospeciaalzaken, zowel regionaal als landelijk. Dat wilden we behouden, zonder één beste winkel te moeten kiezen. Het is niet eerlijk om alle winkels op dezelfde wijze te beoordelen, daarom zijn we over op categoriewinnaars. Iedereen heeft nu even veel kans om te winnen op het gebied waar jegoed in uit blinkt en waar je jezelf in wilt onderscheiden.”
Sponsors
Diverse partners steunen de Bio Winkel Awards om de bio branche onder de aandacht te brengen. Green Organics is hoofdsponsor, daarnaast zijn ook Bakkerij Verbeek, bakkerij Zonnemaire, Nautilus Organics, Bastiaansen kaas, Coenecoop, Holland Pharma, De Groene Weg, Wessanen, het EKO-keurmerk en Bionext verbonden aan het event.
1 augustus
Winkeliers die willen meedingen kunnen zich tot 1 augustus aanmelden op www.biowinkelawards.nl. De verkiezing loopt daarna door tot november.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chicken Sensation terug dankzij fanactie
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- Productie a-merk Haagsche Hopjes stopt
- [Horecava] Cijfers foodmarkt 2024-2025 en nieuwe FSIN...
- De Koffiejongens verdriedubbelt marktaandeel biologisch
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo legt na crisisjaar solide... 17-01-2025
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -... 17-01-2025
- 'Albert Heijn toont geen integer... 16-01-2025
- Station Takeover bij Shell voor... 16-01-2025
- Chadli Hachani van TopParken: 'Als... 15-01-2025
- Otrium behaalt B Corp certificering15-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day