Nieuwe promotie voor biospeciaalzaken

Nieuwe promotie voor biospeciaalzaken
  • Food-en-retail
  • 9 jul 2019 @ 11:00
  • 7691 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Om biologische speciaalzaken onder de aandacht te brengen, zijn de ‘Bio Winkel Awards’ gelanceerd. Het gaat daarbij om vernieuwde verkiezingen voor speciaalzaken met een assortiment van minimaal 90% biologisch.

Retailers die willen deelnemen, kunnen zich aanmelden voor de categorie waar ze het meest trots op zijn. Grootte en type winkel maken daarbij geen verschil. Zo kan de retailer zich aanmelden voor een prachtige groente- en fruitafdeling, de lekkerste verse broden, een bijzonder kaasassortiment of met een assortiment lekkerste wijnen. Ook is het mogelijk om medewerkers die garant staan voor het beste bio-advies te nomineren. Zo kent de ‘Bio Winkel Awards’-verkiezing zeven categorieën waarbinnen winkeliers kunnen strijden voor de eerste, tweede of derde plek: : brood, groente & fruit, kaas, wijn, drogisterij en vlees.

Doorontwikkeling

‘Met de verkiezing kunnen we laten zien waar we als biobranche het verschil maken’, zegt Joyce van den Bos van de Biowinkelvereniging, initiatiefnemer van deze verkiezing. De verkiezing zoals die nu wordt gehouden, is een doorontwikkeling van een eerdere editie. ‘De verkiezing doet zoveel moois voor biospeciaalzaken, zowel regionaal als landelijk. Dat wilden we behouden, zonder één beste winkel te moeten kiezen. Het is niet eerlijk om alle winkels op dezelfde wijze te beoordelen, daarom zijn we over op categoriewinnaars. Iedereen heeft nu even veel kans om te winnen op het gebied waar jegoed in uit blinkt en waar je jezelf in wilt onderscheiden.” 

Sponsors

Diverse partners steunen de Bio Winkel Awards om de bio branche onder de aandacht te brengen. Green Organics is hoofdsponsor, daarnaast zijn ook Bakkerij Verbeek, bakkerij Zonnemaire, Nautilus Organics, Bastiaansen kaas, Coenecoop, Holland Pharma, De Groene Weg, Wessanen, het EKO-keurmerk en Bionext verbonden aan het event.

1 augustus

Winkeliers die willen meedingen kunnen zich tot 1 augustus aanmelden op www.biowinkelawards.nl. De verkiezing loopt daarna door tot november.

 

 

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken