Nieuwe promotie voor biospeciaalzaken
- Food-en-retail
- 9 jul 2019 @ 11:00
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 9 jul 2019 @ 11:00
- Hugo Schrameyer
Om biologische speciaalzaken onder de aandacht te brengen, zijn de ‘Bio Winkel Awards’ gelanceerd. Het gaat daarbij om vernieuwde verkiezingen voor speciaalzaken met een assortiment van minimaal 90% biologisch.
Retailers die willen deelnemen, kunnen zich aanmelden voor de categorie waar ze het meest trots op zijn. Grootte en type winkel maken daarbij geen verschil. Zo kan de retailer zich aanmelden voor een prachtige groente- en fruitafdeling, de lekkerste verse broden, een bijzonder kaasassortiment of met een assortiment lekkerste wijnen. Ook is het mogelijk om medewerkers die garant staan voor het beste bio-advies te nomineren. Zo kent de ‘Bio Winkel Awards’-verkiezing zeven categorieën waarbinnen winkeliers kunnen strijden voor de eerste, tweede of derde plek: : brood, groente & fruit, kaas, wijn, drogisterij en vlees.
Doorontwikkeling
‘Met de verkiezing kunnen we laten zien waar we als biobranche het verschil maken’, zegt Joyce van den Bos van de Biowinkelvereniging, initiatiefnemer van deze verkiezing. De verkiezing zoals die nu wordt gehouden, is een doorontwikkeling van een eerdere editie. ‘De verkiezing doet zoveel moois voor biospeciaalzaken, zowel regionaal als landelijk. Dat wilden we behouden, zonder één beste winkel te moeten kiezen. Het is niet eerlijk om alle winkels op dezelfde wijze te beoordelen, daarom zijn we over op categoriewinnaars. Iedereen heeft nu even veel kans om te winnen op het gebied waar jegoed in uit blinkt en waar je jezelf in wilt onderscheiden.”
Sponsors
Diverse partners steunen de Bio Winkel Awards om de bio branche onder de aandacht te brengen. Green Organics is hoofdsponsor, daarnaast zijn ook Bakkerij Verbeek, bakkerij Zonnemaire, Nautilus Organics, Bastiaansen kaas, Coenecoop, Holland Pharma, De Groene Weg, Wessanen, het EKO-keurmerk en Bionext verbonden aan het event.
1 augustus
Winkeliers die willen meedingen kunnen zich tot 1 augustus aanmelden op www.biowinkelawards.nl. De verkiezing loopt daarna door tot november.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes