Viskraam-klassieker op de schop : de eerste 100% plantaardige Lekkerbeck is hier
- Food-en-retail
- 24 sep 2020 @ 15:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 24 sep 2020 @ 15:36
- Peter van Woensel Kooy
Vegan Finest Foods’ merk Vegan ZeaStar lanceert na plantaardige sushivis, garnalen en calamaris de eerste vegan 'Lekkerbeck'. Populaire snackbarketen Vegan Junk Food Bar en restaurant De Beren krijgen de primeur.
Daar is de Lekkerbeck vanaf begin oktober 2020 te proeven.
Oer-Hollandse lekkernij
Vegan Finest Foods heeft bekendheid verworven door hun vlees- en visvervangers, maar is ook populair onder vegans door hun snacksauzen. Speciaal voor de Lekkerbeck ontwikkelden zij een vegan remouladesaus. De lekkerbek, een oer-Hollandse favoriet, werd oorspronkelijk gemaakt van kabeljauw en wijting in een knapperig jasje van bierbeslag. Omdat deze vissoorten zwaar overbevist zijn wordt tegenwoordig vaak een goedkopere variant gezocht, maar de druk op het ecosysteem blijft daarmee bestaan.
Prijswinnende vegan vis
Vegan Finest Foods werkt onder het merk Vegan ZeaStar al jaren actief mee aan de oplossing voor dit mondiale probleem door ècht goede plantaardige alternatieven voor vis te ontwikkelen. Wereldwijd krijgt het merk erkenning voor de manier waarop zij de lat hoog leggen als het aankomt op plantaardige visproducten, zowel qua smaak als structuur. De vegan sashimi (tonijn en zalm van hoge kwaliteit die rauw in bijvoorbeeld sushi gegeten wordt) werd eerder dit jaar bekroond met een Peta Vegan Food Award.
Het geheim van een goede Lekkerbeck
Rody van Kuijen, mede-eigenaar van Vegan Finest Foods: 'Onze missie was om juist de frequente viseter niet achter het net te laten vissen. De grootste uitdaging bij het maken van een duurzame opvolger voor vis, is de structuur. Aan de juiste flaky structuur van de Lekkerbeck hebben we dan ook lang gewerkt. De eerste reacties zijn erg positief en nu kan iedereen onze eerste vegan witvis gaan proeven.'
Vegan Finest Foods geeft aan dat binnen 6 maanden nog verscheidene andere 100% plantaardige (vis)producten zullen volgen. De Lekkerbeck is vanaf oktober 2020 in heel Nederland te bestellen bij restaurantketen De Beren (ook de Kalamariz van het merk worden daar aan het menu toegevoegd) en Vegan Junk Food Bars. Naar verwachting zullen veel restaurants en supermarkten volgen. De Lekkerbeck wordt ook in het Verenigd Koninkrijk gelanceerd onder de naam Tasty Codd.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Vegan Finest Foods
- calamaris
- vegan
- Vegan Junk Food Bar
- vis
- garnalen
- slacht
- innovatie
- De Beren
- sushivis
- primeur
- plantaardig
- vega
- snackbarketen
- restaurant
- merk
- Lekkerbeck
- lanceert
- Vegan ZeaStar
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




