Wakuli benoemt nieuwe B2B manager en Head of Growth

Wakuli benoemt nieuwe B2B manager en Head of Growth
  • Food-en-retail
  • 20 okt 2020 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PRFoodMarketing

Wakuli, de social enterprise uit Amsterdam die met haar Direct Trade de conventionele koffie-industrie op zijn kop zet, trekt Lieke Hallegraeff (27) aan als B2B manager en Joli Seelen (28) als Head of Growth.

Een positieve trend die past bij de kritische blik van jong talent, noemt Wakuli het zelf: werken voor bedrijven waarbij groei en impact maken hand in hand gaan. Hallegraeff studeerde af in International Management en was hiervoor werkzaam bij Salesforce. Seelen komt van Unilever.

Lieke Hallegraeff: Ambitie om impact te maken
Hallegraeff maakte de overstap naar Wakuli weloverwogen met de ambitie om verandering in de wereld teweeg te brengen. 'Mijn generatie zoekt naar méér dan alleen een ambitieuze baan op de Zuidas; maar naar een rol waarbij je écht verschil kunt maken', aldus de nieuwe B2B manager. 'Ik geloof dat wanneer bedrijven goed willen doen, ze de commerciële mindset niet moeten schuwen. Juist daarmee behaal je lange termijn impact en succes.'

Joli Seelen: Growth marketeer voor een betere wereld
Ook collega Seelen, afgelopen juni gestart als Head of Growth, waagde de sprong van de corporate wereld naar een impact startup. 'Wat ik fijn vind aan de switch is dat je niet uitgaat van de skills van anderen, maar overal zelf induikt. We zetten dingen klein in, zodat fouten maken mag en je gemakkelijk kunt bijsturen en opschalen. Maar wat nog belangrijker voor mij is: bij Wakuli gaan groei en impact écht hand in hand. Het één versterkt het andere, waardoor je, zelfs als growth marketeer, bijdraagt aan een betere wereld.'

Op kantoor of thuis: Wakuli en Wifi
De komst van de nieuwe collega’s vormt volgens het merk de basis van de nieuwe plannen voor Wakuli om verder te groeien en de afzetmarkt uit te breiden richting het bedrijfsleven. 'We willen een verbinding leggen tussen het aanbod van Wakuli koffie en de grote corporates, die zodoende ook een steentje bij kunnen dragen aan een betere wereld', deelt Hallegraeff, 'Daarnaast is het juist in deze tijd belangrijk om goed voor je werknemers te zorgen en daar hoort lekkere koffie bij; Wakuli en Wifi zijn de twee cruciale factoren voor een fijne werkdag - thuis of op kantoor.'
(PvWK)

De kersvers benoemde dames in de branderij

Over Wakuli
'Wakuli is in 2019 opgericht door Yorick Bruins en Lukas Grosfeld. Bruins werkte jarenlang als adviseur voor boerencoöperaties in Oost-Afrika en zag dat de huidige koffiemarkt niet deugt. Samen met studievriend Grosfeld kwam het Wakuli concept tot stand. De impact startup uit Amsterdam is gespecialiseerd in kwaliteitskoffie die in eigen huis wordt gebrand. Naast versheid en kwaliteit focust het bedrijf zich op duurzaamheid en impact. Zij hebben zich ten doel gesteld om in 2025 één miljoen huishoudens in heel Europa te verbinden met 50.000 koffieboeren. Door Direct Trade halen zij alle overbodige schakels uit de doorgaans lange koffieketen. Zodoende creëren zij shared value aan beide kanten van de keten: beter betaalde boeren en koffiedrinkers die vers gebrande specialty koffie thuis geleverd krijgen door de brievenbus. Wakuli koffie is te koop via een flexibele abonnementsvorm, direct afgesloten door de klant. Zie voor meer informatie www.wakuli.com.'

____________________________

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken