Hooghoudt lanceert Try January

Hooghoudt lanceert Try January
  • Food-en-retail
  • 6 jan 2021 @ 08:31
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MerkenFood

Hooghoudt start de campagne Try January. 'De Groninger trots, die heilig gelooft in een revival van de jenever categorie en hierin het voortouw neemt, haakt hiermee in op Dry January.'

Dry January is de steeds populairder wordende trend om tijdens de maand januari bewuste keuzes te maken als het gaat om het drinken van alcohol. Met Try January roept Hooghoudt mensen op om kennis te maken met het snel groeiende non-alcoholische drank-segment. In de campagne speelt Hooghoudts eigen Zero Zero 24 vanzelfsprekend de hoofdrol als het perfecte non-alcoholische alternatief voor Gin & Tonic liefhebbers.

Er is een duidelijke trend zichtbaar waarbij mensen steeds bewuster leven en meer willen variëren. Men kiest, als gevolg hiervan, in toenemende mate voor niet-alcoholische dranken. Hooghoudt heeft al meer dan 130 jaar een passie voor smaken en gelooft erin dat je ook zonder alcohol een fantastisch genietmoment kunt hebben. De kern van Try January is de uitnodiging aan de consument om de vooroordelen los te laten en te ontdekken hoe lekker een niet alcoholische alternatief op de G&T kan zijn. Hooghoudt speelt met de introductie van Zero Zero 24, een van de eerste non-alcoholische spirits van eigen bodem, in op deze snelgroeiende markt. Bij de campagne wordt brede media ingezet en alles wordt ondersteund door de hashtag #TryJanuary.

Martijn Keesmaat, marketing directeur van Hooghoudt zegt: 'We hebben onze vele jaren ervaring als smaakmaker ingezet om een iconisch recept uit 1914 door te vertalen in een non-alcoholische variant van deze tijd. Hierbij worden, net als bij onze alcoholische producten, 100% natuurlijk fruit en botanicals gedistilleerd. Dit proces herhalen we net zo vaak tot er zeer geconcentreerde en hoogkwalitatieve smaken ontstaan. Vergelijk het met eau de parfum: Je hebt maar heel weinig nodig voor een groot effect. Het resultaat is een goede en vooral erg smakelijke drank, speciaal ontwikkeld om een non-alcoholische G&T mee te maken.'

Arno Donkersloot, algemeen directeur van Hooghoudt zegt: 'Met deze campagne willen wij de Nederlandse consument laten zien dat onze Zero Zero 24 een perfect alternatief is om te genieten van een kwalitatieve spirit, maar dan zonder de alcohol. Daarnaast willen wij ook als één van Nederlands laatste zelfstandige familiedistilleerderijen laten zien hoe divers en innovatief je met de non-alcoholische drank categorie kan zijn.'
(PvWK)


Over Hooghoudt
'Hooghoudt is de tegendraadse Nederlandse zelfstandige familiedistilleerderij die al ruim een eeuw de categorie jenever opnieuw definieert. Hooghoudt’s innovatieve benadering van het creëren van rauwe en tedere spirits plaatst het in de voorhoede van de heropleving van jenever. Vier generaties 'niet-conformistische traditionalisten' hebben een reeks jenevers gecreëerd die voorbestemd zijn om de drank voor de volgende roaring twenties te worden.'

(bron: Hooghoudt)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken