Lois Jeans opent Casa Lois winkel in Milaan
- Food-en-retail
- 18 mrt 2021 @ 11:08
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenDistributie
- 18 mrt 2021 @ 11:08
- Peter van Woensel Kooy
Casa Lois heropende in 2020 haar deuren aan de Amsterdamse Gerard Doustraat. Dit voorjaar is het nu de beurt aan Milaan om kennis te maken met Casa Lois.
Het winkelconcept van Lois Jeans vertaalt zich in een esthetische boetiek. Het 60 vierkante meter winkeloppervlak ademt de sfeer van een warm en modern mediterraans huis.
Een Spaanse ‘finca’ in de Milanese wijk Brera
Lois Jeans brengt met Casa Lois número 2 een ode aan hun Spaanse roots, stelt het jeansmerk. 'Het concept van Casa Lois uit zich in een traditioneel huis op het idyllische platteland van Spanje. Casa Lois mengt zich moeiteloos tussen de smalle straatjes, antiekwinkels en boetiekjes die het gebied kent. Omdat Milaan een rijke historie kent, past de stad perfect bij Lois Jeans. Door neer te strijken in de wijk Brera komt het merk daar waar het thuishoort. Dat geliefde deel van de stad werd voorheen bewoond en wordt nog steeds bezocht door artiesten en bohemiens. Precies de mensen die de Lois spijkerbroeken in de jaren ’70 en ’80 naar hartenlust droegen.'
(PvWK)
Het adres wordt: Via Madonnina 15, 20121 Milaan, Italië
Over Lois Jeans
'Het Spaanse jeansmerk zag het levenslicht in 1962. In de jaren ‘70 en ‘80 was Lois Jeans zeer toonaangevend. Het merk werd gedragen door invloedrijke mode-iconen, actrices en muzikanten. Dat was niet voor niks. Lois Jeans introduceerde de inmiddels wereldberoemde flared. Lois jeans verdween van de radar, maar maakte in 2014 een comeback in Amsterdam. De items, die gemaakt worden in Spanje en Portugal, zijn inmiddels weer net zo iconisch als vanouds. Casa Lois heropende in 2020 haar deuren aan de Amsterdamse Gerard Doustraat. De Nederlandse hoofdstad speelt een essentiële rol in de ontwikkeling van het merk, maar Lois Jeans is trouw gebleven aan hun Spaanse DNA. Die is vandaag de dag voelbaarder dan ooit in alle uitingen.'
(bron: LJ)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Milanees
- stier baai
- concept
- Amsterdam
- número 2
- Casa Lois
- denim
- wijk
- Gerard Dpoustraat
- roots
- Brera
- Lois Jeans
- Spaans
- ode
- jeansmerk
- finca
- Spaans
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




