Lois Jeans opent Casa Lois winkel in Milaan
- Food-en-retail
- 18 mrt 2021 @ 11:08
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenDistributie
- 18 mrt 2021 @ 11:08
- Peter van Woensel Kooy
Casa Lois heropende in 2020 haar deuren aan de Amsterdamse Gerard Doustraat. Dit voorjaar is het nu de beurt aan Milaan om kennis te maken met Casa Lois.
Het winkelconcept van Lois Jeans vertaalt zich in een esthetische boetiek. Het 60 vierkante meter winkeloppervlak ademt de sfeer van een warm en modern mediterraans huis.
Een Spaanse ‘finca’ in de Milanese wijk Brera
Lois Jeans brengt met Casa Lois número 2 een ode aan hun Spaanse roots, stelt het jeansmerk. 'Het concept van Casa Lois uit zich in een traditioneel huis op het idyllische platteland van Spanje. Casa Lois mengt zich moeiteloos tussen de smalle straatjes, antiekwinkels en boetiekjes die het gebied kent. Omdat Milaan een rijke historie kent, past de stad perfect bij Lois Jeans. Door neer te strijken in de wijk Brera komt het merk daar waar het thuishoort. Dat geliefde deel van de stad werd voorheen bewoond en wordt nog steeds bezocht door artiesten en bohemiens. Precies de mensen die de Lois spijkerbroeken in de jaren ’70 en ’80 naar hartenlust droegen.'
(PvWK)
Het adres wordt: Via Madonnina 15, 20121 Milaan, Italië
Over Lois Jeans
'Het Spaanse jeansmerk zag het levenslicht in 1962. In de jaren ‘70 en ‘80 was Lois Jeans zeer toonaangevend. Het merk werd gedragen door invloedrijke mode-iconen, actrices en muzikanten. Dat was niet voor niks. Lois Jeans introduceerde de inmiddels wereldberoemde flared. Lois jeans verdween van de radar, maar maakte in 2014 een comeback in Amsterdam. De items, die gemaakt worden in Spanje en Portugal, zijn inmiddels weer net zo iconisch als vanouds. Casa Lois heropende in 2020 haar deuren aan de Amsterdamse Gerard Doustraat. De Nederlandse hoofdstad speelt een essentiële rol in de ontwikkeling van het merk, maar Lois Jeans is trouw gebleven aan hun Spaanse DNA. Die is vandaag de dag voelbaarder dan ooit in alle uitingen.'
(bron: LJ)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- roots
- denim
- Lois Jeans
- stier baai
- ode
- número 2
- Milanees
- Amsterdam
- finca
- Spaans
- Gerard Dpoustraat
- jeansmerk
- concept
- Brera
- Casa Lois
- Spaans
- wijk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers