Lois Jeans opent Casa Lois winkel in Milaan
- Food-en-retail
- 18 mrt 2021 @ 11:08
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenDistributie
- 18 mrt 2021 @ 11:08
- Peter van Woensel Kooy
Casa Lois heropende in 2020 haar deuren aan de Amsterdamse Gerard Doustraat. Dit voorjaar is het nu de beurt aan Milaan om kennis te maken met Casa Lois.
Het winkelconcept van Lois Jeans vertaalt zich in een esthetische boetiek. Het 60 vierkante meter winkeloppervlak ademt de sfeer van een warm en modern mediterraans huis.
Een Spaanse ‘finca’ in de Milanese wijk Brera
Lois Jeans brengt met Casa Lois número 2 een ode aan hun Spaanse roots, stelt het jeansmerk. 'Het concept van Casa Lois uit zich in een traditioneel huis op het idyllische platteland van Spanje. Casa Lois mengt zich moeiteloos tussen de smalle straatjes, antiekwinkels en boetiekjes die het gebied kent. Omdat Milaan een rijke historie kent, past de stad perfect bij Lois Jeans. Door neer te strijken in de wijk Brera komt het merk daar waar het thuishoort. Dat geliefde deel van de stad werd voorheen bewoond en wordt nog steeds bezocht door artiesten en bohemiens. Precies de mensen die de Lois spijkerbroeken in de jaren ’70 en ’80 naar hartenlust droegen.'
(PvWK)
Het adres wordt: Via Madonnina 15, 20121 Milaan, Italië
Over Lois Jeans
'Het Spaanse jeansmerk zag het levenslicht in 1962. In de jaren ‘70 en ‘80 was Lois Jeans zeer toonaangevend. Het merk werd gedragen door invloedrijke mode-iconen, actrices en muzikanten. Dat was niet voor niks. Lois Jeans introduceerde de inmiddels wereldberoemde flared. Lois jeans verdween van de radar, maar maakte in 2014 een comeback in Amsterdam. De items, die gemaakt worden in Spanje en Portugal, zijn inmiddels weer net zo iconisch als vanouds. Casa Lois heropende in 2020 haar deuren aan de Amsterdamse Gerard Doustraat. De Nederlandse hoofdstad speelt een essentiële rol in de ontwikkeling van het merk, maar Lois Jeans is trouw gebleven aan hun Spaanse DNA. Die is vandaag de dag voelbaarder dan ooit in alle uitingen.'
(bron: LJ)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Spaans
- Milanees
- Spaans
- concept
- ode
- número 2
- stier baai
- wijk
- Gerard Dpoustraat
- finca
- jeansmerk
- Amsterdam
- denim
- Casa Lois
- Brera
- roots
- Lois Jeans
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing