Lois Jeans opent Casa Lois winkel in Milaan

Lois Jeans opent Casa Lois winkel in Milaan
  • Food-en-retail
  • 18 mrt 2021 @ 11:08
  • 11102 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenDistributie

Casa Lois heropende in 2020 haar deuren aan de Amsterdamse Gerard Doustraat. Dit voorjaar is het nu de beurt aan Milaan om kennis te maken met Casa Lois.

Het winkelconcept van Lois Jeans vertaalt zich in een esthetische boetiek. Het 60 vierkante meter winkeloppervlak ademt de sfeer van een warm en modern mediterraans huis.

Een Spaanse ‘finca’ in de Milanese wijk Brera
Lois Jeans brengt met Casa Lois número 2 een ode aan hun Spaanse roots, stelt het jeansmerk. 'Het concept van Casa Lois uit zich in een traditioneel huis op het idyllische platteland van Spanje. Casa Lois mengt zich moeiteloos tussen de smalle straatjes, antiekwinkels en boetiekjes die het gebied kent. Omdat Milaan een rijke historie kent, past de stad perfect bij Lois Jeans. Door neer te strijken in de wijk Brera komt het merk daar waar het thuishoort. Dat geliefde deel van de stad werd voorheen bewoond en wordt nog steeds bezocht door artiesten en bohemiens. Precies de mensen die de Lois spijkerbroeken in de jaren ’70 en ’80 naar hartenlust droegen.'
(PvWK)

Het adres wordt: Via Madonnina 15, 20121 Milaan, Italië


Over Lois Jeans
'Het Spaanse jeansmerk zag het levenslicht in 1962. In de jaren ‘70 en ‘80 was Lois Jeans zeer toonaangevend. Het merk werd gedragen door invloedrijke mode-iconen, actrices en muzikanten. Dat was niet voor niks. Lois Jeans introduceerde de inmiddels wereldberoemde flared. Lois jeans verdween van de radar, maar maakte in 2014 een comeback in Amsterdam. De items, die gemaakt worden in Spanje en Portugal, zijn inmiddels weer net zo iconisch als vanouds. Casa Lois heropende in 2020 haar deuren aan de Amsterdamse Gerard Doustraat. De Nederlandse hoofdstad speelt een essentiële rol in de ontwikkeling van het merk, maar Lois Jeans is trouw gebleven aan hun Spaanse DNA. Die is vandaag de dag voelbaarder dan ooit in alle uitingen.'

(bron: LJ)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken