Doek valt voor D-reizen
- Food-en-retail
- 6 apr 2021 @ 11:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 apr 2021 @ 11:43
- Sjaak Hoogkamer
D-rt Groep, het bedrijf achter D-reizen, de grootste retailer in de Nederlandse reisbranche, is failliet verklaard door de rechtbank te Haarlem.
De gehele reissector is zwaar getroffen door Covid-19 met als gevolg daarvan een reisverbod dat inmiddels ruim een jaar aanhoudt. Door vrijwel geen inkomsten en de vertraging van het Voucherfonds is de reisorganisatie niet in staat te overleven en genoodzaakt om faillissement aan te vragen. De medewerkers zijn hierover vandaag geïnformeerd.
Het failliete D-reizen telt ruim 1.150 medewerkers, 285 reisbureaus en een customer contact center.
De franchise ondernemingen die opereren onder de merknaam VakantieXperts vallen buiten het faillissement. Er wordt momenteel gekeken naar de mogelijkheden van een doorstart.
Meerdere keren trok D-reizen aan de bel bij SGR en het ministerie van Economische Zaken en Klimaat om de urgentie aan te geven voor snelle transparantie en duidelijkheid over het Voucherfonds om klanten tijdig geld terug te kunnen geven. Toen er onvoldoende gehoor kwam was d-reizen genoodzaakt een kort geding aan te spannen tegen de SGR en de Staat dat werd verloren.
Jan Henne De Dijn, CEO D-reizen: ‘Het is een gitzwarte dag voor ons. Er zijn de afgelopen periode veel gesprekken geweest met partijen om tot een oplossing te komen. Met ons faillissement valt een belangrijke schakel weg in de reisindustrie in Nederland, die zorgt voor een diversiteit aan reisaanbod voor de consument. Voor onze klanten en leveranciers is deze situatie uitermate pijnlijk. Bovenal vind ik het verschrikkelijk voor alle collega’s, waarvan er velen al tientallen jaren bij ons werkzaam zijn. Na een bizar jaar van corona met zoveel beperkingen en onzekerheden is de loyaliteit, de tomeloze inzet en de saamhorigheid onderling bewonderenswaardig te noemen. Daar ben ik alle collega’s enorm dankbaar voor. Hopelijk komt er een doorstart zodat het bedrijf, in ieder geval deels, nog door kan, de werkgelegenheid kan worden behouden en de consument dus ook in de toekomst reizen kan blijven boeken via D-reizen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




