Fairtrade Original lanceert duurzame Midden-Oosterse Kebab
- Food-en-retail
- 12 apr 2021 @ 06:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodInnovatieMarketing
- 12 apr 2021 @ 06:22
- Peter van Woensel Kooy
Ter ere van de introductie van plantaardige Kebab kruidenpasta -vandaag- bij AH, organiseerde foodmerk Fairtrade Original in samenwerking met culinair schrijfster en presentator Nadia Zerouali een Livestream Oesterzwam Kebab Kookshow. 300 thuiskoks deden mee.
De thuiskoks kregen dit weekend de primeur en leerden onder begeleiding via de smartphone of tablet vanuit hun eigen keuken de smaak van Midden-Oosterse Kebab kennen. Om te laten zien hoe makkelijk het is om het vlees in een broodje kebab te vervangen voor een plantaardige basis, werd er met oesterzwammen gekookt. Het geheim zit 'm volgens Fairtrade in de mix van kruiden en specerijen, de Baharatkruiden. 'Van paprikapoeder tot komijn en kaneel: deze eeuwenoude Arabische kruidenmix is dé smaakmaker van een goede kebab!'
De Arabische keuken makkelijk gemaakt
Begin 2019 zegt het foodmerk de originele smaak van de Midden-Oosterse keuken al naar de Nederlandse keukentafel te brengen, met zes kruidenpasta's exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn. De typische kruiden en specerijen van deze kruidenpasta's zijn alvast bereid in Marokko, zodat alleen nog de verse ingrediënten toegevoegd hoeven te worden. Alle kruidenpasta's zijn zonder kunstmatige toevoegingen en bereid met uitsluitend plantaardige ingrediënten. 'Zo is een originele Tunesische Shakshuka, Groente Couscous of Libanese Bloemkool makkelijk gemaakt. En met deze nieuwe variant staat nu ook in een mum van tijd een Midden-Oosterse kebab op tafel, van kip, lam tot oesterzwam. Voor ieder wat wils!'
Waar smaak begint
De Midden-Oosterse kruidenpasta's worden als gezegd geproduceerd en verpakt in Marokko. Sinds 2018 bouwt Fairtrade Original samen met lokale partners aan deze 'eerlijke handelsketen'. 'Het doel is om de groenten- en kruidenboeren van coöperatie Fermes bio Sehoul gelegen in het noordwesten van het land, meer toekomst te bieden. Dit doet het foodmerk door zo veel mogelijk van de ingrediënten voor de kruidenpasta's door hen te laten verbouwen. Sinds de start van de samenwerking wordt er hard gewerkt aan het opschalen van de productie en het toewerken naar de Fairtrade certificering van de kruidenpasta's.'
In nauwe samenwerking met lokale consultant Hakima worden productieplannen verbeterd, krijgen de boeren agronomische ondersteuning en investeren zij verder in de coöperatie door de premies die ze via Fairtrade Original ontvangen. Daarnaast is de boerengroep inmiddels biologisch gecertificeerd, vertelt het foodmerk. 'Hiermee hopen ze ook andere markten te betreden om zo hun handelspositie te versterken en meer inkomsten te genereren. Door deze samenwerking is de boerengroep volop in ontwikkeling en kan iedereen hier genieten van de rijke smaken van de Arabische keuken.'
In het venster hiereonder een impressie van de j.l. kookshow.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- AH
- Fairtrade Original
- live
- schrijfster
- Arabisch
- smaak
- Fairtrade
- kruidenpasta
- foodmerk
- munt
- kruiden
- Kebab
- geu
- plantaardig
- pasta
- nieuw
- videocall
- culinair
- Marokko
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kinderboekenweek: McDonalds komt opnieuw met boekje bij Happy...
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- Levi's lanceert wereldwijde campagne met Beyoncé
- [onderzoek] Jongeren waarderen discount, luxe en tweedehands
- Commissarisjes bepalen nieuwe koers van de Koffiejongens
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Uniqlo opent flagshipstore op... 10-10-2024
- Albert Heijn komt met fluitschaal... 09-10-2024
- Donutketen Dunkin’ in Nederland... 09-10-2024
- Rituals breidt wellbeing-concept... 09-10-2024
- Bananenredder Sunt verandert van naam09-10-2024
- Rutger Anema CMO Oot Granola08-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing