VriendenLoterij ZomerConcerten trekken 31.000 bezoekers
- Food-en-retail
- 31 aug 2021 @ 07:57
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Kunst & Cultuur
- 31 aug 2021 @ 07:57
- Peter van Woensel Kooy
Het Koninklijk Concertgebouw werd dit seizoen flink bezocht. De VriendenLoterij ZomerConcerten boden deze editie 68 concerten, die door ruim 31.000 mensen zijn bezocht.
Bij aanvang mochten nog slechts 425 mensen een concert bijwonen. Vanaf 30 juli 2021 was het mogelijk om 1.000 mensen per concert te ontvangen en van deze verruiming werd enthousiast gebruik gemaakt. Op 29 augustus sloten de Nordwestdeutsche Philharmonie en saxofoniste Jess Gillam de zomerreeks feestelijk af.
Van Danny Vera tot Metropole Orkest: een rijk gevulde zomer
Hoewel de pandemie tot aanvang van de Vriendenloterij ZomerConcerten (voorheen de BankGiro Loterij ZomerConcerten) voor onzekerheid zorgde, kon de muziekzomer van Het Concertgebouw toch op 1 juli 2021 van start met een gevarieerd programma aan wereldsterren, Nederlands toptalent en bijzondere jazz- en popavonden. Danny Vera gaf met het Metropole Orkest een spectaculair openingsconcert en Her Majesty liet een integrale uitvoering van het legendarische album Déjà Vu van Crosby, Stills, Nash & Young horen voor drie keer een volle zaal. Ook pianiste Yuja Wang oogstte veel lof, net als het Amsterdam Sinfonietta dat samen met Thomas Oliemans het Franse levenslied ‘Formidable’ naar Amsterdam bracht. Verder waren vaste zomergasten als Arthur en Lucas Jussen, Ronald Brautigam, Fuse en het Concertgebouworkest onder leiding van Daniel Harding weer van de partij.
(PvWK, foto 007-concert: Govert Schilling)
Over de VriendenLoterij ZomerConcerten
'Al meer dan dertig jaar viert Het Koninklijk Concertgebouw de zomer met muziek. De zomerse concertreeks in juli en augustus is uitgegroeid tot een van de best bezochte festivals van ons land. De BankGiro Loterij is sinds 2019 partner van de zomerconcerten. Het partnership past goed bij de filosofie van zowel de BankGiro Loterij als Het Concertgebouw om een breder publiek de schoonheid van live muziek te laten ontdekken door laagdrempelige concerten in een informele sfeer. Sinds 16 augustus 2021 is de BankGiro Loterij samengegaan met de VriendenLoterij. De naam voor de zomerprogrammering is sindsdien VriendenLoterij ZomerConcerten. Het voordeel voor deelnemers aan de loterij is onveranderd: zij ontvangen 50% korting op alle ZomerConcerten die zij bovendien met voorrang kunnen kopen.'
(bron: VLZC)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- zomer
- ZomerConcerten
- Koninklijk Concertgebouw
- samen
- Amsterdam Sinfonietta
- muziek
- Thomas Oliemans
- Arthur en Lucas Jussen
- VriendenLoterij
- zomergasten
- concert
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers