VriendenLoterij ZomerConcerten trekken 31.000 bezoekers
- Food-en-retail
- 31 aug 2021 @ 07:57
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Kunst & Cultuur
- 31 aug 2021 @ 07:57
- Peter van Woensel Kooy
Het Koninklijk Concertgebouw werd dit seizoen flink bezocht. De VriendenLoterij ZomerConcerten boden deze editie 68 concerten, die door ruim 31.000 mensen zijn bezocht.
Bij aanvang mochten nog slechts 425 mensen een concert bijwonen. Vanaf 30 juli 2021 was het mogelijk om 1.000 mensen per concert te ontvangen en van deze verruiming werd enthousiast gebruik gemaakt. Op 29 augustus sloten de Nordwestdeutsche Philharmonie en saxofoniste Jess Gillam de zomerreeks feestelijk af.
Van Danny Vera tot Metropole Orkest: een rijk gevulde zomer
Hoewel de pandemie tot aanvang van de Vriendenloterij ZomerConcerten (voorheen de BankGiro Loterij ZomerConcerten) voor onzekerheid zorgde, kon de muziekzomer van Het Concertgebouw toch op 1 juli 2021 van start met een gevarieerd programma aan wereldsterren, Nederlands toptalent en bijzondere jazz- en popavonden. Danny Vera gaf met het Metropole Orkest een spectaculair openingsconcert en Her Majesty liet een integrale uitvoering van het legendarische album Déjà Vu van Crosby, Stills, Nash & Young horen voor drie keer een volle zaal. Ook pianiste Yuja Wang oogstte veel lof, net als het Amsterdam Sinfonietta dat samen met Thomas Oliemans het Franse levenslied ‘Formidable’ naar Amsterdam bracht. Verder waren vaste zomergasten als Arthur en Lucas Jussen, Ronald Brautigam, Fuse en het Concertgebouworkest onder leiding van Daniel Harding weer van de partij.
(PvWK, foto 007-concert: Govert Schilling)
Over de VriendenLoterij ZomerConcerten
'Al meer dan dertig jaar viert Het Koninklijk Concertgebouw de zomer met muziek. De zomerse concertreeks in juli en augustus is uitgegroeid tot een van de best bezochte festivals van ons land. De BankGiro Loterij is sinds 2019 partner van de zomerconcerten. Het partnership past goed bij de filosofie van zowel de BankGiro Loterij als Het Concertgebouw om een breder publiek de schoonheid van live muziek te laten ontdekken door laagdrempelige concerten in een informele sfeer. Sinds 16 augustus 2021 is de BankGiro Loterij samengegaan met de VriendenLoterij. De naam voor de zomerprogrammering is sindsdien VriendenLoterij ZomerConcerten. Het voordeel voor deelnemers aan de loterij is onveranderd: zij ontvangen 50% korting op alle ZomerConcerten die zij bovendien met voorrang kunnen kopen.'
(bron: VLZC)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Thomas Oliemans
- concert
- zomer
- Arthur en Lucas Jussen
- Amsterdam Sinfonietta
- zomergasten
- VriendenLoterij
- Koninklijk Concertgebouw
- ZomerConcerten
- muziek
- samen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




