Jumbo en bezorgbedrijf Gorillas werken samen
- Food-en-retail
- 3 jan 2022 @ 09:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 jan 2022 @ 09:28
- Michiel van Zaane
Jumbo Supermarkten en instant on-demand bezorgbedrijf Gorillas hebben overeenstemming bereikt over een strategische samenwerking in Nederland en Vlaanderen. Het partnership richt zich op de snelgroeiende markt voor het instant bezorgen van online bestelde boodschappen in grotere steden.
Jumbo en Gorillas zijn ervan overtuigd dat zij van elkaars expertise kunnen profiteren en tegelijkertijd hun eigen marktpositie kunnen versterken. In het kader van de overeenkomst levert Jumbo een groot deel van haar assortiment aan Gorillas, waaronder verschillende A-merk-, Jumbo Huismerk-, biologische en exclusieve La Place producten. Daarnaast krijgen online klanten van Jumbo in stedelijke gebieden in de toekomst de mogelijkheid om hun aankopen binnen enkele minuten door Gorillas te laten bezorgen. Gorillas is op dit moment al actief in elf Nederlandse steden en twee Belgische steden. In beide landen gaat het bedrijf verder uitbreiden in 2022.
Het partnership tussen beide bedrijven gaat uit van een samenwerking voor de lange termijn en heeft een initiële termijn van meerdere jaren. In andere markten heeft Gorillas de afgelopen tijd ook samenwerkingsovereenkomsten gesloten met nationale retailers, zoals Tesco in Groot-Brittannië en Casino Group in Frankrijk. De samenwerking in Nederland met Jumbo gaat nog dit kwartaal van start en wordt snel opgeschaald. De overeenkomst bevat ook afspraken over het bundelen van marketingactiviteiten op het gebied van razendsnelle boodschappenbezorging. Jumbo en Gorillas zien kansen voor het uitbouwen van hun proposities voor de klant, het versterken van de digitale klantrelatie en mogelijk ook gezamenlijke locatieontwikkeling. De partijen maken geen financiële details bekend over de samenwerking.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers