DDB wint C&A-account in Europa
- Food-en-retail
- 30 mei 2022 @ 15:56
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenWinkelen
- 30 mei 2022 @ 15:56
- Peter van Woensel Kooy
Retailmodemerk C&A heeft na een pitch DDB aangesteld als lead agency voor strategie en creatie in Europa. DDB nam deel aan de pitch met een samengesteld team van DDB Unlimited, DDB Germany en Adam&EveDDB.
Het internationale team, aangestuurd door Business lead Iris Minnema, DDB Unlimited, Creative lead Diana Sukopp, DDB Group Germany en Strategic lead Ben Worden, Adam&EveDDB, heeft de opdracht gekregen om een nieuw internationaal merkplatform te ontwikkelen. De eerste Brand Equity-campagne zal dit najaar van start gaan in de belangrijkste Europese markten, melden de betrokkenen.
Maik Kleinschmidt, hoofd Marketing bij C&A Europe zegt: 'We hebben DDB aangesteld op basis van het strategisch denken en de creatieve referenties. Daarnaast spreekt de internationale samenstelling van het team, verdeeld over verschillende kantoren, ons aan.'
Diana Sukopp, CCO van Lemon & DDB Germany, vult aan: 'Er zijn niet veel familiebedrijven die het aandurven om hun 180-jarige geschiedenis om te buigen naar een nieuwe bestemming in de toekomst. Met dit mandaat krijgt DDB meer dan alleen het vertrouwen in creatieve en strategische kracht - we hebben hiermee een partner voor een gezamenlijke pan-border visie om een slapende reus in heel Europa wakker te maken. Dat zijn de ingrediënten voor een fantastisch verhaal.'
Iris Minnema, business lead DDB Unlimited: 'C&A heeft de missie om in Europa het favoriete modemerk te zijn voor het moderne mainstream publiek. Om hen te helpen dat te bereiken, werken we aan een strategie die deze brede transformatie ondersteunt, van merkcommunicatie tot digitale en in-store klantervaring.'
C&A, een afkorting van Clemens & August Brenninkmeijer, is een van oorsprong Nederlandse keten van grote kledingwinkels. De Europese hoofdkantoren zijn gevestigd in Vilvoorde en Düsseldorf. Wereldwijd werken er ongeveer 40.000 mensen voor C&A. De eerste winkel werd in 1841 geopend in Sneek.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Diana Sukopp
- pitch
- adam&eveDDB.
- account
- C&A
- DDB Unlimited
- DDB
- DDB Germany
- Iris Minnema
- winkel
- kleding
- retail
- Maik Kleinschmidt
- modemerk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




