Brandgurus adviseert Praxis in strategietraject
- Food-en-retail
- 6 jul 2022 @ 15:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 jul 2022 @ 15:12
- Sjaak Hoogkamer
Praxis is een samenwerking aangegaan met merkadviesbureau Brandgurus die de doe-het-zelfketen gaat helpen bij het verder aanscherpen van de huidige merkpositionering.
Ook het ontwikkelen van nieuwe proposities en het intern en extern implementeren van de merkstrategie zit in het pakket.
Miranda Smit, marketing director Praxis: ‘Om onze positie in de Nederlandse markt verder te verstevigen, moeten we nog beter inspelen op alle marktontwikkelingen. Zaken als gemak en duurzaamheid spelen een steeds grotere rol binnen onze branche, maar ook prijsperceptie en customer experience moeten continu worden gemonitord en geoptimaliseerd.’
Volgens Smit is Praxis daarom op zoek gegaan naar een sparringpartner die niet alleen samen het strategisch raamwerk op papier zet, maar het merk ook scherp houdt bij de uitwerking hiervan in concrete activiteiten. ‘Daarbij blijven we vanzelfsprekend samenwerken met onze huidige partners, waaronder Alfred International, CMN, de ReclameFabriek en Newcraft.’
Julian Stevense, founder Brandgurus: ‘Praxis is ambitieus en tegelijkertijd kritisch op zichzelf. Daarnaast moeten zij als retailer heel snel inspelen op de steeds veranderende marktontwikkelingen. Door een hele sterke merkfundering te leggen waaruit eenvoudig verschillende communicatieproposities kunnen worden ontwikkeld, combineren we lange termijn strategie met korte termijn oplossingen. Daarnaast snapt Praxis heel goed dat het merk volledig geïntegreerd moet worden in de organisatie. Zowel binnen de verschillende afdelingen op het hoofdkantoor, als binnen de 191 vestigingen en door de gehele customer journey. Die uitdaging gaan we graag samen met Praxis aan.’
De eerste uitkomsten van de nieuwe samenwerking zullen zichtbaar zijn in de Praxis-zomercampagne die volledig in het teken staat van het succesvolle Praxis Plus loyaliteitsprogramma.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




