Onderzoek: 'Nederlanders besteedden 300 miljoen euro aan afslanken'
- Food-en-retail
- 12 jan 2023 @ 08:22
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Onderzoek
- 12 jan 2023 @ 08:22
- Nanny Kuilboer
Ruim 2,5 miljoen Nederlanders hebben in 2022 300 miljoen euro uitgegeven aan afslankproducten en -diensten. Dit blijkt uit de ‘Healthy Lifestyle Monitor’ uitgevoerd door Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
18% van de Nederlanders heeft in 2021 iets ondernomen om gewicht te verliezen; dit komt neer op ruim 2,5 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder. De meeste Nederlanders kiezen voor een dieet (10%), 7% wint professioneel voedingsadvies in, 3% volgt specifiek een afslankprogramma en nog eens 3% gebruikt afslankmiddelen zoals shakes of maaltijden.
Huismerken afslankmiddelen meest gebruikt
226 miljoen van die ruim 300 miljoen gaat naar voedingsadvies, 42 miljoen naar afslankmiddelen en 32 miljoen naar afslankprogramma’s.
Afslankmiddelen van huismerken worden het meest gebruikt:
Koolhydraatarm dieet vaakst gekozen; ‘eigen ding’op plek 2
Van de Nederlanders die een dieet hebben gevolgd kiest 25% voor een koolhydraatarm dieet. Opvallend is dat een ‘eigen ding’ op plek twee staat (17%). Mensen die dit aangeven volgen geen specifiek dieet, maar leggen zichzelf wel bepaalde regels op. Bijvoorbeeld dat ze van alles de helft eten of geen zoete tussendoortjes meer nemen. Een caloriearm dieet volgt op de 3e plek met 10%. Van de Nederlanders die een dieet volgden, koos 5% voor een keto dieet. Daarnaast deed 5% aan periodiek vasten en 3% volgde een dieet van Weight Watchers.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing