Onderzoek: 'Nederlanders besteedden 300 miljoen euro aan afslanken'
- Food-en-retail
- 12 jan 2023 @ 08:22
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Onderzoek
- 12 jan 2023 @ 08:22
- Nanny Kuilboer
Ruim 2,5 miljoen Nederlanders hebben in 2022 300 miljoen euro uitgegeven aan afslankproducten en -diensten. Dit blijkt uit de ‘Healthy Lifestyle Monitor’ uitgevoerd door Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
18% van de Nederlanders heeft in 2021 iets ondernomen om gewicht te verliezen; dit komt neer op ruim 2,5 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder. De meeste Nederlanders kiezen voor een dieet (10%), 7% wint professioneel voedingsadvies in, 3% volgt specifiek een afslankprogramma en nog eens 3% gebruikt afslankmiddelen zoals shakes of maaltijden.
Huismerken afslankmiddelen meest gebruikt
226 miljoen van die ruim 300 miljoen gaat naar voedingsadvies, 42 miljoen naar afslankmiddelen en 32 miljoen naar afslankprogramma’s.
Afslankmiddelen van huismerken worden het meest gebruikt:
Koolhydraatarm dieet vaakst gekozen; ‘eigen ding’op plek 2
Van de Nederlanders die een dieet hebben gevolgd kiest 25% voor een koolhydraatarm dieet. Opvallend is dat een ‘eigen ding’ op plek twee staat (17%). Mensen die dit aangeven volgen geen specifiek dieet, maar leggen zichzelf wel bepaalde regels op. Bijvoorbeeld dat ze van alles de helft eten of geen zoete tussendoortjes meer nemen. Een caloriearm dieet volgt op de 3e plek met 10%. Van de Nederlanders die een dieet volgden, koos 5% voor een keto dieet. Daarnaast deed 5% aan periodiek vasten en 3% volgde een dieet van Weight Watchers.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers