Kaptein lanceert Echte Smeerkaas
- Food-en-retail
- 22 feb 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 22 feb 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Al ruim 85 jaar staat familiebedrijf Kaptein voor echte Hollandse zuivel. Het merk Echte Boter is onder consumenten misschien wel het meest bekend. voegt Kaptein een nieuw product toe aan de Echte Familie: Echte Smeerkaas.
De 'Echte Smeerkaas' wordt naar eigen zeggen gemaakt volgens traditioneel familierecept : 'smaakvol, smeuïg en zonder poespas'. Echte Smeerkaas komt in de winkels te liggen in de 20+ varianten Naturel, Sambal, Komijn en Kruiden.
Kaptein heeft jarenlange ervaring in het maken van smeerkaas voor retail onder private label en foodservice in binnen- en buitenland. Consumenten kunnen deze week voor het eerst kennismaken met Echte Smeerkaas op de Huishoudbeurs in de Amsterdam Rai. De eerste reacties zijn heel positief. Mireille Kaptein, Algemeen Directeur bij Kaptein: 'De receptuur van Echte Smeerkaas is precies zoals wij hem het allerlekkerst vinden. Roomzacht, smeuïg, goed van smaak en gemakkelijk smeerbaar. Omdat de smeerkaas 20+ is en 25% minder zout bevat, is het bovendien een meer bewuste keuze. We zijn heel trots op het resultaat.'
Verkrijgbaarheid
Het nieuwe merk Echte Smeerkaas ligt vanaf deze week in het koelschap in de varianten Naturel, Kruiden, Sambal en Komijn, melden de makers. 'De vierkante kuipjes met het herkenbare Hollandse landschap bevatten elk 100 gram smeerkaas.'
(PvWK)
Over Kaptein
'Kaptein is een echt Hollands familiebedrijf, gestoeld op meer dan 85 jaar traditie en vakmanschap van de familie Kaptein uit Heiloo. Met haar activiteiten brengt Kaptein de Nederlandse kaas- en botertraditie naar 45 landen over de hele wereld. Kaptein is specialist in het produceren, rijpen, versnijden en verpakken van kaas, boter, smeltkaas en poederkaas. Echte smaak, echt Hollands. Meer info op: www.kaptein.info.'
(bron: Kaptein)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




