Kaptein lanceert Echte Smeerkaas
- Food-en-retail
- 22 feb 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 22 feb 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Al ruim 85 jaar staat familiebedrijf Kaptein voor echte Hollandse zuivel. Het merk Echte Boter is onder consumenten misschien wel het meest bekend. voegt Kaptein een nieuw product toe aan de Echte Familie: Echte Smeerkaas.
De 'Echte Smeerkaas' wordt naar eigen zeggen gemaakt volgens traditioneel familierecept : 'smaakvol, smeuïg en zonder poespas'. Echte Smeerkaas komt in de winkels te liggen in de 20+ varianten Naturel, Sambal, Komijn en Kruiden.
Kaptein heeft jarenlange ervaring in het maken van smeerkaas voor retail onder private label en foodservice in binnen- en buitenland. Consumenten kunnen deze week voor het eerst kennismaken met Echte Smeerkaas op de Huishoudbeurs in de Amsterdam Rai. De eerste reacties zijn heel positief. Mireille Kaptein, Algemeen Directeur bij Kaptein: 'De receptuur van Echte Smeerkaas is precies zoals wij hem het allerlekkerst vinden. Roomzacht, smeuïg, goed van smaak en gemakkelijk smeerbaar. Omdat de smeerkaas 20+ is en 25% minder zout bevat, is het bovendien een meer bewuste keuze. We zijn heel trots op het resultaat.'
Verkrijgbaarheid
Het nieuwe merk Echte Smeerkaas ligt vanaf deze week in het koelschap in de varianten Naturel, Kruiden, Sambal en Komijn, melden de makers. 'De vierkante kuipjes met het herkenbare Hollandse landschap bevatten elk 100 gram smeerkaas.'
(PvWK)
Over Kaptein
'Kaptein is een echt Hollands familiebedrijf, gestoeld op meer dan 85 jaar traditie en vakmanschap van de familie Kaptein uit Heiloo. Met haar activiteiten brengt Kaptein de Nederlandse kaas- en botertraditie naar 45 landen over de hele wereld. Kaptein is specialist in het produceren, rijpen, versnijden en verpakken van kaas, boter, smeltkaas en poederkaas. Echte smaak, echt Hollands. Meer info op: www.kaptein.info.'
(bron: Kaptein)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers