La Trappe Trappist en Brouwerij Kleiburg brouwen samen een limited edition

La Trappe Trappist en Brouwerij Kleiburg brouwen samen een limited edition
  • Food-en-retail
  • 9 mrt 2023 @ 08:53
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingPartnershipFood

La Trappe Trappist brengt samen met Brouwerij Kleiburg uit de Amsterdamse Bijlmer een limited edition-bier uit: Tripel Traditionair. De samenwerking is volgens de makers ontstaan als ode aan de broederschap.

Een band tussen Abt Isaac Majoor van Abdij Koningshoeven en Abt Johannes van het Kleiklooster, om precies te zijn.

De samenwerking tussen de traditionele en landelijke Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven uit het Brabantse Berkel-Enschot en het stadse visionaire Kleiklooster in de Amsterdamse Bijlmer is zeer bijzonder. Het is een ode aan broederschap, in het bijzonder de band tussen Abt Johannes, een visionair die in de Bijlmer een nieuwe wending geeft aan het begrip kloosterorde en Abt Isaac, ondernemer op basis van traditionele trappistenwaarden. Ondanks de verschillen in geloofsovertuiging en 'communiteit', vonden zij elkaar in de gemeenschappelijke waarden van aandacht en stilte, melden de tijdelijke partners.

De opbrengst gaat naar de opvang in het Kleiklooster, vertellen ze aan MarketingTribune. In het Kleiklooster zijn drie kamers beschikbaar waar vrouwen en hun kinderen die tijdelijk onderdak nodig hebben kunnen verblijven. 'Hier kunnen ze op adem komen. De kloosterlingen fungeren als fijne buren voor de gasten en helpen hen waar nodig. Om te zorgen dat de opvang blijft bestaan en de juiste hulp kan bieden gaat de opbrengst van dit bier naar deze opvang in het Kleiklooster. De totale donatie aan het Kleiklooster is €15.351, daarmee is de opvang voor 'negen maanden financieel ontzorgd.

Tripel Traditionair
Traditionair staat voor de waardevolle eigenschap om, terwijl je je eigen tradities en achtergrond koestert, de kracht en visie van de ander in te zien. In een wereld van ogenschijnlijke verschillen kijken naar wat je gemeen hebt. Het bier symboliseert de visie van beide kloosters en bijbehorende brouwerijen: de traditionele trappistenstijl vanuit La Trappe Trappist met een visionaire twist vanuit Kleiburg. Tripel Traditionair is een tripel van 8,5% met fruitige en hoppige tonen en een lichtbittere afdronk. Het bier is sinds 7 maart 2023 in gelimiteerde oplage exclusief verkrijgbaar bij de Proefzaken in Amsterdam en Amersfoort, het Proeflokaal in Berkel-Enschot en in geselecteerde Nederlandse horecazaken. Het giftpack met Tripel Traditionair, La Trappe Tripel en de Tripel IPA van brouwerij Kleiburg komt binnenkort verkrijgbaar bij de (online) Kloosterwinkel van Abdij Koningshoeven, de Proefzaak in Amsterdam, Mitra en Jan Linders. Bekijk in het venster hieronder de speciaal gemaakte broederschaps-film.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken