Jumbo breidt familie uit in nieuwe campagne
- Food-en-retail
- 13 sep 2023 @ 11:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingCreatie
- 13 sep 2023 @ 11:15
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo Supermarkten start met een nieuwe reclamecampagne. Vanaf deze week maakt Nederland voor het eerst kennis met andere leden van de Jumbo familie.
Naast het welbekende gezin met vader Bas (Frank Lammers) en moeder Lieke (Maike Meijer) zien we voortaan ook de mensen achter de producten uit de winkel. Zo staat in de eerste tv-commercial bakker John centraal. Met de campagne introduceert Jumbo ook de nieuwe pay-off ‘En dat voor die prijs. Jumbo.’.
Het gezin speelt al jaren een succesvolle hoofdrol in de reclamecampagnes van Jumbo. Van leuk boodschappen doen in de winkel verlegt het bedrijf de focus naar de allerbeste en lekkerste producten voor verrassend lage prijzen. In de nieuwe campagne wordt bakker John voorgesteld. John staat aan de basis van Broodgeluk, het nieuwe broodassortiment dat in augustus werd geïntroduceerd. Ook andere populaire bakkerijproducten zoals Jumbo’s bekroonde chocoladetaart, croissants en kaiserbroodjes komen in de marketingcampagne voorbij. De komende periode breidt Jumbo de familie verder uit met meer gezichten achter de producten van Jumbo.
Jumbo zoals Jumbo bedoeld is
Eerder dit jaar liet Jumbo weten de strategische koers aan te scherpen en te willen focussen op ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’. Terug naar de kern van de formule, waarmee de supermarkt klanten blijft verrassen en zich onderscheidt op assortiment, prijs en service. Daarvan zijn nu de eerste stappen te zien, ook in de winkels. Zo zijn afgelopen week in alle ruim 700 winkels schappen en signing aangepast.
De nieuwe Jumbo campagne is in samenwerking met bureau Hotel L’Amour ontwikkeld en geproduceerd.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- John
- Bas
- Lieke
- bakker.youtube.com/embed/w8fAXazOIH0?si=0nUBRCDj3XcZIIV8" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe>
- Jumbo Supermarkten
- nieuw
- reclamecampagne
- Maike Meijer
- Frank Lammers
- Hotel L’Amour
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
- Column Rekent Jumbo zich te snel rijk?
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- McDonalds lanceert Twaalfuurtje met... 16-09-2024
- Patisserie- en kroketlegende... 16-09-2024
- [onderzoek] Voedselverspilling in... 16-09-2024
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing