Jumbo breidt familie uit in nieuwe campagne

- Food-en-retail
- 13 sep 2023 @ 11:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingCreatie
- 13 sep 2023 @ 11:15
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo Supermarkten start met een nieuwe reclamecampagne. Vanaf deze week maakt Nederland voor het eerst kennis met andere leden van de Jumbo familie.
Naast het welbekende gezin met vader Bas (Frank Lammers) en moeder Lieke (Maike Meijer) zien we voortaan ook de mensen achter de producten uit de winkel. Zo staat in de eerste tv-commercial bakker John centraal. Met de campagne introduceert Jumbo ook de nieuwe pay-off ‘En dat voor die prijs. Jumbo.’.
Het gezin speelt al jaren een succesvolle hoofdrol in de reclamecampagnes van Jumbo. Van leuk boodschappen doen in de winkel verlegt het bedrijf de focus naar de allerbeste en lekkerste producten voor verrassend lage prijzen. In de nieuwe campagne wordt bakker John voorgesteld. John staat aan de basis van Broodgeluk, het nieuwe broodassortiment dat in augustus werd geïntroduceerd. Ook andere populaire bakkerijproducten zoals Jumbo’s bekroonde chocoladetaart, croissants en kaiserbroodjes komen in de marketingcampagne voorbij. De komende periode breidt Jumbo de familie verder uit met meer gezichten achter de producten van Jumbo.
Jumbo zoals Jumbo bedoeld is
Eerder dit jaar liet Jumbo weten de strategische koers aan te scherpen en te willen focussen op ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’. Terug naar de kern van de formule, waarmee de supermarkt klanten blijft verrassen en zich onderscheidt op assortiment, prijs en service. Daarvan zijn nu de eerste stappen te zien, ook in de winkels. Zo zijn afgelopen week in alle ruim 700 winkels schappen en signing aangepast.
De nieuwe Jumbo campagne is in samenwerking met bureau Hotel L’Amour ontwikkeld en geproduceerd.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Frank Lammers
- Lieke
- Jumbo Supermarkten
- Bas
- nieuw
- bakker.youtube.com/embed/w8fAXazOIH0?si=0nUBRCDj3XcZIIV8" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe>
- John
- reclamecampagne
- Hotel L’Amour
- Maike Meijer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
- Magnum breidt uit met utopia-smaken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in... 14-05-2025
- [onderzoek] Bezoekersaantal koffie-... 14-05-2025
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management