Versuni zet zich in tegen voedselverspilling met #AirfryBeforeYouBuy

- Food-en-retail
- 6 okt 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPRFood
- 6 okt 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Versuni, het bedrijf achter de Philips Airfryer, lanceert een nieuwe campagne met als slogan ‘Airfry Before You Buy’. Hiermee wil het bedrijf mensen inspireren om creatiever om te gaan met vergeten groenten en fruit en laten zien dat je hier met behulp van de Airfryer nog een lekkere maaltijd van kan maken.
Met een reusachtige Philips Airfryer op Utrecht Centraal Station wordt de campagne vandaag tijdens 'International Food Waste en Loss Day' afgetrapt. Ook in alle locaties van Stichting BuurtBuik wordt er vanaf vandaag gekookt in de Airfryer met groenten die anders verspild zouden worden.
Voedselverspilling tegengaan met de Airfryer
Vanuit het inzicht dat het meeste voedsel thuis wordt verspild, wil Versuni consumenten concrete oplossingen bieden om dit te voorkomen. Hun meest verkochte keukenapparaat dat bij 1 op de 3 Nederlandse huishoudens te vinden is, kan hierin een rol spelen. Op “International Food Loss and Waste Day” start het innovatieve bedrijf een landelijke campagne in de strijd tegen voedselverspilling. Vanuit de reusachtige Philips Airfryer op Utrecht Centraal Station deelt Versuni meer dan 5.000 hapjes uit, gemaakt van gered voedsel.
Tevens is dit de start van een samenwerking tussen Versuni en Stichting BuurtBuik: 14 locaties in heel Nederland kunnen tot eind 2023 koken voor buurtbewoners met gered groenten en fruit via Instock bereid in de Philips Airfryer.
Marieke Guit, Global Senior PR Manager bij Versuni: 'Nederlanders verspillen gemiddeld 34 kg voedsel per jaar. Dat is niet alleen zonde, maar ook slecht voor het milieu. Dit inzicht vormde de inspiratie van deze campagne. Want dankzij onze unieke technologie, zorgt de Philips Airfryer ervoor dat die vergeten wortel achterin de koelkast de basis vormt voor een lekkere, voedzame maaltijd. We hopen dat deze campagne mensen zal inspireren met handige tips en recepten die bijdragen aan het voorkomen van voedselverspilling en dus een duurzamere toekomst.'
Versuni koos voor Food Consultancy & Communicatiebureau Green Food Lab om de campagne in Nederland uit te rollen. Isabel Boerdam (Green Food Lab) over de samenwerking: 'Duurzamer eten lijkt groot en ingewikkeld, maar met deze campagne laat Versuni zien dat het ook makkelijk kan zijn: met restjes en vergeten groenten uit je koelkast en een keukenapparaat dat je al hebt. Het sluit naadloos aan bij de missie van Green Food Lab om dit verhaal te vertellen.'
Sabrina Heyman, Senior PR Manager Benelux bij Versuni, over de impact van de campagne: 'Om aandacht te vragen voor het thema van voedselverspilling en mensen te informeren over wat ze zelf thuis kunnen doen om dit tegen te gaan, bedachten we een creatieve campagne en gingen we sterke samenwerkingen aan. De onlinevideo en out-of-home posters trekken meteen de aandacht. We zijn opvallend aanwezig op het Stationsplein met een levensgrote Philips Airfryer en met e-karretjes die door de stad rijden in Utrecht en Amsterdam. Daarnaast werken we nauw samen met food influencers die inspirerende recepten delen en aantonen hoe je vergeten groenten in een heerlijk knapperig en smaakvol gerecht kan omtoveren met de Airfryer. We hopen hiermee bewustwording te stimuleren en gewoontes bij consumenten thuis te veranderen.'
(PvWK)
credits
opdrachtgever: Versuni - Trix van der Vleuten, Marieke Guit, Sabrina Heymans
creatief bureau: Droga5
PR & Communicatie: Green Food Lab
brand Activation & Field Marketing: Megawatt
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Loss Day
- Philips Airfryer
- pop up
- Utrecht Centraal Station
- OOH
- campagne
- Sabrina Heyman
- #AirfryBeforeYouBuy
- Isabel Boerdam
- Green Food Lab
- International Food Waste
- Stichting BuurtBuik
- stunt
- Versuni
- Marieke Guit
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management