Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top 100
- Food-en-retail
- 20 mrt 2025 @ 08:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 mrt 2025 @ 08:34
- Sjaak Hoogkamer
Het is de achtste keer dat de foodblog FavorFlav een ode brengt aan de movers en shakers van de Nederlandse gastronomie.
Grote winnaar dit jaar is Kesbeke Fijne Tafelzuren, een Amsterdams familiebedrijf met als voornaamste activiteit het inleggen van tafelzuur zoals augurken, Amsterdamse uien en zilveruitjes. En dat al sinds 1948, toen Charles Kesbeke in een kleine kelder in hartje Amsterdam met een inleggerij van tafelzuur begon. Inmiddels staat zijn kleinzoon Oos – sinds 1979 – aan het roer en worden zijn zonen Camiel en Silvian klaargestoomd om de zaak over te nemen. Kesbeke is inmiddels een opvallend merk met producten die hip en trendy zijn. Zo doken de augurken van Kesbeke het afgelopen jaar overal op; in kaas en in leverworst, in een chocoladeletter (de ‘chocogurk’) en in ijs met wodka.
Nummer 2: Robin Bravenboer
‘Gewoon starten, niet te veel nadenken, gewoon doen’. Dat is het motto van de koning van de Rotterdamse horeca Robin Bravenboer. Eind 2024 werd hij door horecavakblad Entree Magazine gekroond tot Horecaondernemer van het Jaar. De oprichter van Baja Beach Club, ooit uitgeroepen tot de beste club van Europa, exploiteert inmiddels acht zaken in Rotterdam, waaronder de nieuwe River Bar en Bar Bù en het binnenkort te openen Bar Glasz in jachthaven Hillegersberg, en zes in Barcelona.
Nummer 3: Mara Grimm
Van vaste waarde in de Top 100-lijst, want Mara Grimm blijft zichzelf vernieuwen. Of het nu gaat om restaurantrecensies in Het Parool of tips in haar nieuwsbrief De Tafel van Grimm. Ze is de baas van het gloednieuwe Esra, bij Fuku Ramen en restaurant Massalia.
Zesgangendiner door topchefs
De 100 genomineerden schoven deze week aan in de Sint-Olofskapel op de Zeedijk, ook wel bekend als Olof’s, één van de oudste gebouwen van Amsterdam en onderdeel van NH Collection Amsterdam Barbizon Palace. Tijdens het FavorFlav Top 100-diner werd er een zesgangendiner gekookt door topchefs René van der Weijden (Wijnbar Hemel & Aarde), Niven Kunz (Triptyque*), Mariusz Olesiński (Viviamo), Sebastian Baquero Garces (Vermeer), Noah Wynants (De Librije***) en Matt Pace (Elysianne) De presentatie was in handen van Arno Kantelberg (lifestyle-deskundige bij RTL Boulevard en hoofdredacteur ModMod) en Sharon van Lokhorst (hoofdredacteur FavorFlav).
De volledige Top 100-lijst kun je hier teruglezen:
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
- Doritos Loaded lanceert speciale... 10-07-2025
- Directeur Marketing Jorieke de Vries... 10-07-2025
- Dorothée Vanderbroeck van Libresse... 10-07-2025
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers