[column] Hema durft keuzes te maken
- Food-en-retail
- 27 mrt 2023 @ 11:50
- Link
-
Rupert Parker Brady
directeur
Retaildenkers - RetailMarketing
- 27 mrt 2023 @ 11:50
- Rupert Parker Brady
Recent kreeg ik een rondleiding vlak voor de opening van de eerste van vier Hema pilot winkels. De nieuwe koers ‘Hema wordt weer écht Hema’ komt hier eindelijk tot leven. Het was het wachten meer dan waard. Het filiaal op de Kerkstraat in Hilversum is een lust voor het oog en bewijst dat het Hollandse icoon van 97 jaar eigentijds kan zijn en de klok rond compleet.
Het spiksplinternieuwe interieurconcept en het aangepaste assortiment met duurzame accenten zal beslist ook meer millennials en jongeren aanspreken. Hema durft keuzes te maken. Het smakelijke foodaanbod op de begane grond is opgefrist en biedt relevante proposities to eat in, take away en at home. Het ouderwetse koek scheppen en kale taart versieren is weer van deze tijd. Een diepe buiging voor mijn collega’s van Sandenburg-DST en het bouwteam.
Opvallend element is het kassa eiland met een zee aan zelfscan kassa’s. In de rij staan is verleden tijd. Op de eerste etage valt natuurlijk gelijk op dat La Place Restaurants weer terug is in een warenhuis. Terecht dat Colette Cloosterman- van Eerd, Jumbo Supermarkten ceo Ton van Veen en zelfs founder Paul Bringmann aanwezig waren bij de openingsdag. La Place en Hema vullen elkaar goed aan. Het woord is nu aan de klant. Op basis van de ervaringen in de vier vernieuwde winkels wordt besloten of en hoe (vernieuwde) onderdelen worden doorgevoerd. Mijn algehele gevoel is dat ceo Saskia Egas Reparaz met haar team apetrots mag zijn. De eerste klap is een daalder waard. Op naar de tweede pilot in Alkmaar.
Rupert Parker Brady
retailstrateeg Sandenburg DST
Zie hieronder een korte beeldimpressie
-
Rupert Parker Brady
- Werkt bij: Retaildenkers
- Functie: directeur
- Website:http://www.retaildenkers.nl/
- Profiel »
- Sandenburg-DST
- Paul Bringmann
- écht Hema
- Rupert Parker Brady
- founder
- La Place
- Ton van Veen
- La Place Restaurants
- Jumbo Supermarkten
- Colette Cloosterman- van Eerd
- Hema
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] Alle 13 goed: Foodtrends 2026 volgens Friends & Forks
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




