[column] Hema durft keuzes te maken

[column] Hema durft keuzes te maken
  • Food-en-retail
  • 27 mrt 2023 @ 11:50
  • Link
  • Rupert Parker Brady
    Rupert Parker Brady

    directeur
    Retaildenkers
  • RetailMarketing

Recent kreeg ik een rondleiding vlak voor de opening van de eerste van vier Hema pilot winkels. De nieuwe koers ‘Hema wordt weer écht Hema’ komt hier eindelijk tot leven. Het was het wachten meer dan waard. Het filiaal op de Kerkstraat in Hilversum is een lust voor het oog en bewijst dat het Hollandse icoon van 97 jaar eigentijds kan zijn en de klok rond compleet.

Het spiksplinternieuwe interieurconcept en het aangepaste assortiment met duurzame accenten zal beslist ook meer millennials en jongeren aanspreken. Hema durft keuzes te maken. Het smakelijke foodaanbod op de begane grond is opgefrist en biedt relevante proposities to eat in, take away en at home. Het ouderwetse koek scheppen en kale taart versieren is weer van deze tijd. Een diepe buiging voor mijn collega’s van Sandenburg-DST en het bouwteam.

Opvallend element is het kassa eiland met een zee aan zelfscan kassa’s. In de rij staan is verleden tijd. Op de eerste etage valt natuurlijk gelijk op dat La Place Restaurants weer terug is in een warenhuis. Terecht dat Colette Cloosterman- van Eerd, Jumbo Supermarkten ceo Ton van Veen en zelfs founder Paul Bringmann aanwezig waren bij de openingsdag. La Place en Hema vullen elkaar goed aan. Het woord is nu aan de klant. Op basis van de ervaringen in de vier vernieuwde winkels wordt besloten of en hoe (vernieuwde) onderdelen worden doorgevoerd. Mijn algehele gevoel is dat ceo Saskia Egas Reparaz met haar team apetrots mag zijn. De eerste klap is een daalder waard. Op naar de tweede pilot in Alkmaar. 

Rupert Parker Brady
retailstrateeg Sandenburg DST

Zie hieronder een korte beeldimpressie

Rupert Parker Brady

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken