NU.nl breidt regionaal uit naar Amsterdam en Utrecht
- Media
- 30 sep 2014 @ 12:54
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineMediaJournalistiekMediastrategie
- 30 sep 2014 @ 12:54
- Redactie Media
NU.nl is in mei gestart met het publiceren van regionaal nieuws uit Groningen. Inmiddels zijn daar de regio’s Amsterdam, Utrecht en Salland aan toegevoegd. Vanaf vandaag verschijnt dit nieuws in deze regio’s automatisch in de apps van de nieuwssite.
Het brengen van regionaal nieuws is al langer een wens van de Sanoma-website. 'We zijn continu bezig met het verbeteren van NU.nl', zegt hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman. 'Mensen worden bij ons al op de hoogte gebracht van het belangrijkste nieuws in de wereld, door ook regionaal nieuws aan te bieden kunnen we onze lezers nog beter bedienen.'
In de NU.nl apps voor Android en sinds vandaag ook iPhone en iPad vinden lezers, die hun locatie met de app delen, automatisch een extra blok met regionaal nieuws. Bezoekers van de website vinden het via het speciale katern nu.nl/regio.
NU.nl werkt daarvoor samen met regionale partners. In Groningen is dat de Groninger Internet Courant, die met een vijfkoppige redactie al meer dan vijftien jaar verslag doet van het nieuws uit Groningen en omliggende gemeenten. In Utrecht heeft NU.nl een samenwerking met de Utrechtse Internet Courant en in Salland met SallandCentraal.nl.
De eerste resultaten van de pilot in Groningen zijn veelbelovend. Het aantal bezoekers aan NU.nl uit deze regio is sinds mei met 10% gestegen.
Ook GIC is positief over NUgroningen. 'Voor de regionale journalistiek is dit een prachtige opsteker', vindt hoofdredacteur Hans de Preter. 'Wij volgen het nieuws hier op de voet, dankzij de samenwerking met NU.nl denken we dat ons bereik veel groter wordt. We zien de afgelopen maanden al dat de statistieken omhoog vliegen na een publicatie op NU.nl.'
Het brengen van regionaal nieuws past bij de strategie dat de inhoud van de site en apps zichzelf aanpast aan de tijd en de locatie van de lezer. Zo bracht NU.nl tijdens Pinkpop, Lowlands en de Vierdaagse van Nijmegen speciale dossiers in de apps van bezoekers van deze evenementen, verschijnt er dagelijks om 17.00 uur een handig dagoverzicht en is er in het weekend ruimte voor meer achtergrond en duiding bij het nieuws.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- succes
- Salland
- uitbreiding
- GIC
- Sanoma
- website
- NU.nl
- Utrecht
- nieuws
- nieuwssite
- Groningen
- regionaal
- regio
- bereik
- pilot
- Amsterdam
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

