NU.nl breidt regionaal uit naar Amsterdam en Utrecht
- Media
- 30 sep 2014 @ 12:54
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineMediaJournalistiekMediastrategie
- 30 sep 2014 @ 12:54
- Redactie Media
NU.nl is in mei gestart met het publiceren van regionaal nieuws uit Groningen. Inmiddels zijn daar de regio’s Amsterdam, Utrecht en Salland aan toegevoegd. Vanaf vandaag verschijnt dit nieuws in deze regio’s automatisch in de apps van de nieuwssite.
Het brengen van regionaal nieuws is al langer een wens van de Sanoma-website. 'We zijn continu bezig met het verbeteren van NU.nl', zegt hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman. 'Mensen worden bij ons al op de hoogte gebracht van het belangrijkste nieuws in de wereld, door ook regionaal nieuws aan te bieden kunnen we onze lezers nog beter bedienen.'
In de NU.nl apps voor Android en sinds vandaag ook iPhone en iPad vinden lezers, die hun locatie met de app delen, automatisch een extra blok met regionaal nieuws. Bezoekers van de website vinden het via het speciale katern nu.nl/regio.
NU.nl werkt daarvoor samen met regionale partners. In Groningen is dat de Groninger Internet Courant, die met een vijfkoppige redactie al meer dan vijftien jaar verslag doet van het nieuws uit Groningen en omliggende gemeenten. In Utrecht heeft NU.nl een samenwerking met de Utrechtse Internet Courant en in Salland met SallandCentraal.nl.
De eerste resultaten van de pilot in Groningen zijn veelbelovend. Het aantal bezoekers aan NU.nl uit deze regio is sinds mei met 10% gestegen.
Ook GIC is positief over NUgroningen. 'Voor de regionale journalistiek is dit een prachtige opsteker', vindt hoofdredacteur Hans de Preter. 'Wij volgen het nieuws hier op de voet, dankzij de samenwerking met NU.nl denken we dat ons bereik veel groter wordt. We zien de afgelopen maanden al dat de statistieken omhoog vliegen na een publicatie op NU.nl.'
Het brengen van regionaal nieuws past bij de strategie dat de inhoud van de site en apps zichzelf aanpast aan de tijd en de locatie van de lezer. Zo bracht NU.nl tijdens Pinkpop, Lowlands en de Vierdaagse van Nijmegen speciale dossiers in de apps van bezoekers van deze evenementen, verschijnt er dagelijks om 17.00 uur een handig dagoverzicht en is er in het weekend ruimte voor meer achtergrond en duiding bij het nieuws.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Utrecht
- succes
- NU.nl
- bereik
- Salland
- Sanoma
- Amsterdam
- website
- nieuws
- regionaal
- pilot
- Groningen
- GIC
- nieuwssite
- regio
- uitbreiding
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Brede creatieve coalitie in actie... 17-09-2024
- PXR geeft tijdschriften Hearst uit13-09-2024
- Boekenbranche exposeert tegen... 12-09-2024
- Martha Riemsma nieuwe algemeen... 11-09-2024
- Slimste mens meest bekeken, laat... 11-09-2024
- EssenceMediacom wint pitch ABN Amro09-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing