RTL ontkent AD-bericht dat RTL7 gokzender wordt

RTL ontkent AD-bericht dat RTL7 gokzender wordt
  • Media
  • 22 sep 2014 @ 16:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieMediastrategiePolitiekZakelijk

RTL Nederland heeft vandaag ontkend dat RTL7 een gokzender wordt. Het mediabedrijf reageert hiermee op berichtgeving in het AD afgelopen weekend. Volgens media-experts zou RTL Z mogelijk gefinancierd gaan worden door overdag gokprogramma's te gaan uitzenden op RTL7.

In het Algemeen Dagblad van zaterdag 20 september wordt ten onrechte gesuggereerd dat RTL 7 overdag tot gokzender wordt omgebouwd, laat RTL Nederland vandaag via een perscommunique weten. Het is opmerkelijk dat RTL op deze manier reageert op iets dat volgens het bedrijf volstrekt onwaar zou zijn. 

Kim Koppenol, woordvoerder RTL Nederland: 'Toen wij vorige week bekendmaakten dat RTL Z een vijfde zender wordt, hebben wij tegelijkertijd aangegeven dat we overdag bij RTL 7 meer voor mannen gaan programmeren. Daarbij denken we aan series en wellicht andere formats, maar niets dat met gokken te maken heeft. We kunnen de speculaties van het AD over de invulling van de vrijkomende zendtijd van RTL 7 dan ook volledig naar het land der fabelen verwijzen.'

Over de mogelijkheid van gokken op televisie meldt Koppenol wel: 'Wat betreft de ontwikkelingen in het kansspelbeleid, die volgen wij nauwlettend. Pas als dat helemaal duidelijk is, en geen dag eerder, zullen wij daarin concrete stappen zetten.'

Lees ook: RTL komt met vijfde zender: RTL Z

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken