Een dag uit het mobiele leven van een vrouw
- 22 jul 2016 @ 11:20
- Redactie Media
Direct na ontwaken je mobiel checken? Voor driekwart van de vrouwen is dit het eerste ochtendritueel. Dit blijkt uit een recent onderzoek van EEN Media naar het dagelijkse leven van de Nederlandse vrouw. Aan het onderzoek hebben 2.616 vrouwen meegedaan tussen de 15 en 60 jaar. MarketingTribune zet de belangrijkste uitkomsten op een rij.
Dat 75,1% van de vrouwen meteen haar mobiel checkt wanneer zij wakker wordt, is één van de vele resultaten uit Het Grote Vrouwen Onderzoek waar gekeken werd naar een dag uit het leven van de vrouw. Het onderzoek had als doel om te achterhalen hoe de doelgroep zich gedraagt van ’s ochtends tot ’s avonds. De resultaten uit het onderzoek zijn verdeeld over vijf doelgroepen, namelijk: vrouwen tussen de 15 en 25 jaar, vrouwen tussen de 20 en 35 jaar, vrouwen tussen de 20 en 49 jaar, moeders en de doelgroep in zijn algemeen.
Meer nieuws uit social media dan de krant
Tijdens het onderzoek is onder andere gekeken naar het social media gebruik van de vrouwen. Zo geeft 61,1% van de doelgroep tussen de 20 en 35 jaar aan dat zij Facebook het meest gebruiken van alle social media kanalen. Zelfs onder werktijd wordt er geregeld op social media gekeken. 57,7% van de doelgroep moeders geeft namelijk aan dat zij onder werktijd online andere dingen aan het doen zijn dan werken. Zij lezen online het nieuws of zitten op Facebook. Het meest opvallende resultaat is dat 70,3% van alle vrouwen meer nieuws uit social media haalt dan uit de krant of radio.
Gezien het feit dat meer dan de helft (52,9%) van de onderzochte vrouwen heeft aangegeven geen dag zonder hun mobiel te kunnen, is het niet zo vreemd dat 75,1% van de vrouwen in de ochtend meteen op haar mobiel kijkt. Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat maar liefst 61,9% haar mobiel het meest gebruikt voor internet en geven de vrouwen tevens aan dat 60 tot 80 procent van hun internetbezoek via hun mobiel gaat. Hieruit blijkt dat de mobiel een belangrijk bezit is voor de vrouwen en zij hun mobiel uitvoerig gebruiken in hun online gedrag.
Vaker internet dan vrijen
Naast het online gedrag is er ook gekeken naar de dagelijkse bezigheden van de vrouw. Zo komt er in het onderzoek naar voren dat meer dan de helft (56%) van de vrouwen tussen de 15 en 25 jaar tijdens het winkelen een impulsaankoop doet. Daarnaast blijkt dat zij het avondeten beschouwen als belangrijkste maaltijd van de dag en dat 67,7% van de vrouwen haar doordeweekse avond besteed aan eten en loungen op de bank. Als er vervolgens aan de vrouwen wordt gevraagd wat zij doen voordat zij op een doordeweekse avond naar bed gaan, geeft 59,1% aan dat zij voor het slapen gaan nog op internet zitten via hun mobiel, iPad of laptop. Slechts 2,9% geeft aan dat zij vrijen met hun partner.
In het rapport 'Het Grote Vrouwen Onderzoek' zullen de meest spraakmakende resultaten per doelgroep gepresenteerd worden. Zo krijgt u een kijkje in een dag uit het leven van vijf verschillende doelgroepen. Mocht u geïnteresseerd zijn in het gehele rapport, kunt u contact opnemen met EEN Media.
EEN Media Group is een multimediaal bedrijf met activiteiten op het gebied van(digital) publishing, e-commerce en subscription concepten, gericht op vrouwen met een grote interesse in fashion, beauty, health en lifestyle. EEN Media is actief sinds 2009. Met haar huidige publishing portfolio bestaande uit meer dan 15 titels waaronder Girlscene.nl, Fashionscene.nl, Vrouwen.nl, Beautyscene.nl, Chicklit.nl, Foodness.nl,Ze.nl en concepten als de Beautybox en I Want That Musthave, bereikt EEN Media ruim 3 miljoen vrouwen per maand.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zakia Guernina en Roel Burgman nieuwe directie VPRO
- De zomerfavorieten van... Amarins de Boer (Metro)
- 3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe categorie voor goede doelen
- Toezichthouders spreken Meta aan op informatie rond gratis...
- [onderzoek] Vrouwen ondervertegenwoordigd op streamingdiensten...
- NLziet steekt ouderwetse omroep(st)er in een modern jasje
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Vrouwen... 24-07-2024
- Toezichthouders spreken Meta aan op... 23-07-2024
- NLziet steekt ouderwetse... 23-07-2024
- 3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe... 22-07-2024
- Zakia Guernina en Roel Burgman... 17-07-2024
- De zomerfavorieten van... Amarins de... 17-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing