Betrokken merkcampagne N=5 voor KRO-NCRV
- Media
- 19 okt 2018 @ 09:24
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CommercialsTelevisieCampagnes
- 19 okt 2018 @ 09:24
- Jeroen Mirck
Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de nieuwe merkcampagne van KRO-NCRV. Met deze campagne van N=5 wil de publieke omroep laten zien dat de programma’s van de omroep een maatschappelijk doel hebben.
'Als KRO-NCRV staan wij voor een samenleving waarin plek is voor iedereen en waarin we naar elkaar omkijken. Dat laten we nadrukkelijk zien met deze merkcampagne', zegt Kirsten Andres, directeur Marketing & Vereniging van KRO-NCRV. 'We zijn veel met onszelf bezig, zitten in onze eigen ‘bubbel’ en vergeten soms om ons heen te kijken. Terwijl liefde voor elkaar datgene is wat ons bindt als mensen.'
Iets doen voor de ander, al is het met een klein gebaar, dat maakt gelukkig, weet Andres. 'Gewoon wat meer naar elkaar omkijken. Dat positieve effect in de samenleving willen we stimuleren. Daarom is deze campagne een oproep, om mensen te prikkelen en te inspireren. We doen dat al meer impliciet in onze programma’s en nu dus ook expliciet met deze merkcampagne.'
Omkijken naar elkaar
De campagne 'Omkijken naar elkaar' bestaat uit een tv-spot en zeven verschillende idents achter de programmering met alledaagse, herkenbare situaties waarin mensen oprecht aandacht voor elkaar hebben. Zoals iemand die de ander even helpt om de fiets te stallen, een kleinzoon die zijn opa bezoekt voor een potje scrabble of iemand die z’n arm slaat om een naaste die dat nodig heeft.
Sinds zondag 14 oktober is de spot te zien op NPO 1, 2 en 3 en als pre-roll op YouTube. De campagne 'Omkijken naar elkaar' is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
Laatste Nieuws
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

