Ziggo verlengt uitzendrechten Formule 1
- 13 nov 2018 @ 11:15
- Jeroen Mirck
Ziggo Sport heeft opnieuw de uitzendrechten verworven van de Formule 1. De races met publiekstrekker Max Verstappen zijn in elk geval tot en met 2021 op het kanaal te zien. Ook de vrije trainingen worden uitgezonden.
De F1-races zijn een gewild sportpakket, waarvoor zich ongetwijfeld meerdere kapers hebben gemeld. Het is echter onbekend of ook andere partijen (zoals RTL, Talpa en de NOS) hebben meegeboden.
Ziggo Sport zendt de Formule 1 sinds 2013 uit. Eerst nog alleen binnen het betaalpakket van Sport1, (de huidige betaalzender Ziggo Sport Totaal) en sinds november 2015 ook via het ‘gratis’ kanaal voor iedereen met een Ziggo-aansluiting. Het is een belangrijke esset voor de sportzender, want de Formule 1-races trekken geregeld een miljoenenpubliek.
Partnership met Max Verstappen
Will Moerer, directeur van Ziggo Sport: 'De Formule 1 is voor ons als zender, maar zeker ook voor Ziggo naast het vele Europese topvoetbal van groot belang. Hoewel het huidige seizoen nog niet eens ten einde is, kijk ik nu al uit naar 2019 waarin Max Verstappen, waarmee wij overigens ook de komende jaren nog een partnership hebben, met zijn nieuwe Honda-motor wellicht in staat is het gat met Lewis Hamilton verder te dichten.'
Ziggo heeft zijn partnership met Max Verstappen dit voorjaar verder uitgebreid. Het zelf kunnen blijven uitzenden van zijn races is natuurlijk van groot belang voor het mediabedrijf.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers