Ziggo verlengt uitzendrechten Formule 1
- 13 nov 2018 @ 11:15
- Jeroen Mirck
Ziggo Sport heeft opnieuw de uitzendrechten verworven van de Formule 1. De races met publiekstrekker Max Verstappen zijn in elk geval tot en met 2021 op het kanaal te zien. Ook de vrije trainingen worden uitgezonden.
De F1-races zijn een gewild sportpakket, waarvoor zich ongetwijfeld meerdere kapers hebben gemeld. Het is echter onbekend of ook andere partijen (zoals RTL, Talpa en de NOS) hebben meegeboden.
Ziggo Sport zendt de Formule 1 sinds 2013 uit. Eerst nog alleen binnen het betaalpakket van Sport1, (de huidige betaalzender Ziggo Sport Totaal) en sinds november 2015 ook via het ‘gratis’ kanaal voor iedereen met een Ziggo-aansluiting. Het is een belangrijke esset voor de sportzender, want de Formule 1-races trekken geregeld een miljoenenpubliek.
Partnership met Max Verstappen
Will Moerer, directeur van Ziggo Sport: 'De Formule 1 is voor ons als zender, maar zeker ook voor Ziggo naast het vele Europese topvoetbal van groot belang. Hoewel het huidige seizoen nog niet eens ten einde is, kijk ik nu al uit naar 2019 waarin Max Verstappen, waarmee wij overigens ook de komende jaren nog een partnership hebben, met zijn nieuwe Honda-motor wellicht in staat is het gat met Lewis Hamilton verder te dichten.'
Ziggo heeft zijn partnership met Max Verstappen dit voorjaar verder uitgebreid. Het zelf kunnen blijven uitzenden van zijn races is natuurlijk van groot belang voor het mediabedrijf.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

