Diederik Jekel stopt bij NTR voor klimaat-vlog
- Media
- 17 okt 2019 @ 10:47
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VloggenJournalistiekYouTube
- 17 okt 2019 @ 10:47
- Jeroen Mirck
Wetenschapsjournalist Diederik Jekel heeft zijn baan bij NTR-programma De Kennis van Nu opgezegd om een nieuw YouTube-kanaal te beginnen over klimaatverandering.
Dat maakte de journalist bekend in ’t Wordt Nu Laat op NPO Radio 2. Zijn collega’s vinden het 'erg jammer' dat hij stopt, zegt Jekel. 'Maar ze wisten al dat ik bezig was met dit kanaal. Het is een avontuur waar ik mijn tanden in wil zetten. Het is heel spannend, want ik doe het in mijn eentje.'
Afgelopen zomer heeft Jekel al veel materiaal gedraaid in Noorwegen. Hij maakt het kanaal met zijn eigen geld en middelen. 'Het is een heel ingewikkeld onderwerp, veel mensen weten niet precies wat een broeikasgas is.'
Jekel stoort zich aan de manier waarop soms over klimaatverandering wordt gepraat. 'Het wordt met een soort zalvend vingertje verteld, door mensen die heel erg genieten van elektrische auto’s en van het vegetariër zijn. Daardoor is er een grote groep mensen die denkt: dat is niks voor mij. Terwijl we het er gewoon over moeten hebben.'
Foto: Diederik Jekel (via Twitter)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

