Vivienne van den Assem presenteert Mercurs 2019

Vivienne van den Assem presenteert Mercurs 2019
  • Media
  • 5 dec 2019 @ 10:12
  • 14726 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

De presentatie van de Mercurs-awardshow op 12 december is dit jaar in handen van Vivienne van den Assem, actrice (onder meer in Goudkust, Onderweg Naar Morgen), presentatrice (Het Nationaal Songfestival en Goedemorgen Nederland) en voice-over.

Van Assem was ook ooit de winnares van Wie is de Mol? in 2009. Ze presenteert tegenwoordig op tv RTL Boulevard en - samen met Robert ten Brink - Schat, je kent me toch.

Eén van de winnaars van vorig jaar was Flow die de oeuvre-award Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines in de wacht sleepte. We vroegen Irene Smit, medeoprichter en hoofdredacteur naar haar ervaringen. 

Hoe hebben jullie de toekenning van de Mercur gevierd?

Smit: ‘We waren die avond met een groot team van vaste en freelance Flow-makers naar het DeLaMar gekomen en konden het dus meteen flink vieren. Ik herinner me nog iets van blije mensen op de dansvloer met een beeldje dat we steeds doorgaven en champagne…’

Waaraan hebben jullie het bijbehorende prijzengeld besteed?

‘Met Flow willen we mensen inspireren om te vertragen en simpeler te leven, iets dat hard nodig is tegenwoordig. We inspireren inmiddels al meer dan tien jaar met Flow zelf en onze specials, maar tegenwoordig ook met boeken en stationary producten in Amerika. We zijn gaan kijken naar nog meer manieren om mensen de Flow-boodschap mee te geven. Dat heeft geleid tot een samenwerking met het Dolhuys|Museum van de Geest. We gaan ons samen richten op mentale gezondheid en hoe je beter voor je geest kunt zorgen. Zo komt er een vaste Flow-route in het museum en onze eerste gezamenlijke installatie is een feit: een Tijd Machine! Een concept van jonge social designer, Max Rijkers, waarbij mensen worden uitgenodigd kostbare tijd aan zichzelf te geven.’

Flow gaat tien keer per jaar verschijnen in plaats van acht keer per jaar. Daarnaast zien we een enorme herwaardering voor papier, mensen zien steeds meer wat papier ze brengt: rust en focus.

Welke nieuwe ontwikkelingen zijn er bij Flow?

‘Het winnen van de prijs viel samen met ons tienjarig jubileum, sowieso een mooi moment om de balans op te maken. Een van de mooiste besluiten die we hebben genomen is dat we onze frequentie verhogen vanaf 2020. We gaan tien keer per jaar verschijnen in plaats van acht keer per jaar. Daarnaast zien we een enorme herwaardering voor papier, mensen zien steeds meer wat papier ze brengt: rust en focus. Daar spelen we op in door onze specials nog meer een papier-de-luxe gevoel mee te geven. Concreet betekent het bijvoorbeeld dat onze wereldwijde bestseller, het Flow Book for Paper Lovers, komend voorjaar een zusje krijgt: het Flow Book for Paper Lovers met het thema Food.’

Ook heeft Flow de organisatie nog eens bekeken, drie nieuwe mensen aangenomen en ze vinden het belangrijk om te blijven vernieuwen en op de troepen vooruit te blijven lopen. Smit: ‘Daarom ben ik komend jaar vrijgemaakt om me te richten op new business en het uitbouwen van het merk in nieuwe richtingen, terwijl Astrid met het team alle mooie dingen die we al maken onder haar hoede heeft. En tot slot: internationaal zijn we ook volop bezig. Er komt een nog grotere productlijn van Flow in Amerika (inclusief legpuzzels), er zijn gesprekken gaande over events met de Amerikaanse boekhandelsketen Barnes & Noble en we onderzoeken de mogelijkheden voor een Italiaanse Flow.’

Kaarten voor de awardshow zijn hier verkrijgbaar.

Fotocredits Van Assem: William Rutten

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken