Talpa Network bereidt reorganisatie voor

  • Media
  • 8 mei 2020 @ 09:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Uitgeefstrategie

Talpa Network neemt interne maatregelen naar aanleiding van de coronacrisis. Het mediabedrijf maakt geen gebruik van de NOW, maar voert wel een reorganisatie door. Verwacht wordt dat 6% van de medewerkers met een onbepaalde tijd-contract zijn baan verliest.

De directie van Talpa heeft een plan van aanpak gemaakt voor een versnelde integratie. Het uitgangspunt van deze maatregelen is dat Talpa Network na de crisis als gezond zelfstandig bedrijf kan voortbestaan, zonder langdurige financiële ondersteuning van de aandeelhouders. Daarbij is besloten geen gebruik te maken van de NOW-regeling of andere vorm van overheidssubsidie. De financiële gevolgen neemt het bedrijf zelf voor zijn rekening.

Reductie onvermijdelijk

Als onderdeel van de voorgenomen maatregelen is gisteren een adviesaanvraag bij de ondernemingsraden ingediend. De plannen voorzien erin om zoveel mogelijk werkgelegenheid te behouden, maar 'helaas is een minimale reductie van arbeidsplaatsen onvermijdelijk'. Die reductie zal, verdeeld over de verschillende ondernemingen binnen Talpa Network, circa 6% van de onbepaalde tijd contracten bedragen. Daarnaast zullen een aantal aflopende contracten voor bepaalde tijd, inclusief freelance-overeenkomsten, niet worden verlengd. Bovenop deze maatregelen levert het directieteam van Talpa Network 20% van het salaris in, zo belooft het mediabedrijf.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken