Talpa Network bereidt reorganisatie voor
- Media
- 8 mei 2020 @ 09:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Uitgeefstrategie
- 8 mei 2020 @ 09:38
- Lucas Boon
Talpa Network neemt interne maatregelen naar aanleiding van de coronacrisis. Het mediabedrijf maakt geen gebruik van de NOW, maar voert wel een reorganisatie door. Verwacht wordt dat 6% van de medewerkers met een onbepaalde tijd-contract zijn baan verliest.
De directie van Talpa heeft een plan van aanpak gemaakt voor een versnelde integratie. Het uitgangspunt van deze maatregelen is dat Talpa Network na de crisis als gezond zelfstandig bedrijf kan voortbestaan, zonder langdurige financiële ondersteuning van de aandeelhouders. Daarbij is besloten geen gebruik te maken van de NOW-regeling of andere vorm van overheidssubsidie. De financiële gevolgen neemt het bedrijf zelf voor zijn rekening.
Reductie onvermijdelijk
Als onderdeel van de voorgenomen maatregelen is gisteren een adviesaanvraag bij de ondernemingsraden ingediend. De plannen voorzien erin om zoveel mogelijk werkgelegenheid te behouden, maar 'helaas is een minimale reductie van arbeidsplaatsen onvermijdelijk'. Die reductie zal, verdeeld over de verschillende ondernemingen binnen Talpa Network, circa 6% van de onbepaalde tijd contracten bedragen. Daarnaast zullen een aantal aflopende contracten voor bepaalde tijd, inclusief freelance-overeenkomsten, niet worden verlengd. Bovenop deze maatregelen levert het directieteam van Talpa Network 20% van het salaris in, zo belooft het mediabedrijf.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes