Wayne Parker Kent ontwikkelt herpositionering Independent News and Media

Wayne Parker Kent ontwikkelt herpositionering Independent News and Media
  • Media
  • 17 mei 2021 @ 17:11
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Uitgeefstrategie

De Ierse uitgever Independent News and Media (INM), sinds 2019 onderdeel van Mediahuis, lanceert zijn nieuwe positionering, ontwikkeld door Wayne Parker Kent (tevens onderdeel van Mediahuis).

In de rebranding staat de tagline 'Moving Ideas Forward' centraal. Independent News and Media, met mediamerken als The Herald, Sunday World en Sunday Independent, werd twee jaar geleden door Mediahuis overgenomen, en nu is 'het perfecte moment' voor een nieuwe positionering richting de advertentiemarkt, aldus beide partijen. De uitgeverij wil laten zien dat het een rijke historie combineert met een moderne, frisse aanpak. De begeleidende campagne wordt in eerste instantie geïntroduceerd op de Ierse B2B-markt.

Nieuwe merkbelofte

Marc Vangeel, CEO van Mediahuis in Ierland, zegt: 'INM onderging binnen ons bedrijf de afgelopen jaren een aanzienlijke digitale transformatie. We onderscheiden ons nu met een groot aanbod aan innovatieve advertentieoplossingen, maar ook met een portfolio vol household medianamen. De Irish Independent bestaat al 100 jaar en de Belfast Telegraph 150 jaar. De nieuwe rebranding is een goed moment om onze B2B-positionering nieuw leven in te blazen. Zowel onze moderne aanpak als rijke historie willen we koesteren en uitdragen. Wayne Parker Kent heeft dit perfect vertaald naar een nieuwe merkbelofte en visueel aantrekkelijke campagne.'

Daan Zoetmulder, managing director van Wayne Parker Kent, vult aan: 'Deze opdracht in Ierland was de perfecte klus om te laten zien wat wij -naast Nederlands werk- in huis hebben. De briefing is perfect vertaald naar een sterke merkbelofte waar we trots op mogen zijn.'

Bekijk de campagnevideo hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken