Wayne Parker Kent ontwikkelt herpositionering Independent News and Media
- Media
- 17 mei 2021 @ 17:11
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Uitgeefstrategie
- 17 mei 2021 @ 17:11
- Lucas Boon
De Ierse uitgever Independent News and Media (INM), sinds 2019 onderdeel van Mediahuis, lanceert zijn nieuwe positionering, ontwikkeld door Wayne Parker Kent (tevens onderdeel van Mediahuis).
In de rebranding staat de tagline 'Moving Ideas Forward' centraal. Independent News and Media, met mediamerken als The Herald, Sunday World en Sunday Independent, werd twee jaar geleden door Mediahuis overgenomen, en nu is 'het perfecte moment' voor een nieuwe positionering richting de advertentiemarkt, aldus beide partijen. De uitgeverij wil laten zien dat het een rijke historie combineert met een moderne, frisse aanpak. De begeleidende campagne wordt in eerste instantie geïntroduceerd op de Ierse B2B-markt.
Nieuwe merkbelofte
Marc Vangeel, CEO van Mediahuis in Ierland, zegt: 'INM onderging binnen ons bedrijf de afgelopen jaren een aanzienlijke digitale transformatie. We onderscheiden ons nu met een groot aanbod aan innovatieve advertentieoplossingen, maar ook met een portfolio vol household medianamen. De Irish Independent bestaat al 100 jaar en de Belfast Telegraph 150 jaar. De nieuwe rebranding is een goed moment om onze B2B-positionering nieuw leven in te blazen. Zowel onze moderne aanpak als rijke historie willen we koesteren en uitdragen. Wayne Parker Kent heeft dit perfect vertaald naar een nieuwe merkbelofte en visueel aantrekkelijke campagne.'
Daan Zoetmulder, managing director van Wayne Parker Kent, vult aan: 'Deze opdracht in Ierland was de perfecte klus om te laten zien wat wij -naast Nederlands werk- in huis hebben. De briefing is perfect vertaald naar een sterke merkbelofte waar we trots op mogen zijn.'
Bekijk de campagnevideo hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming tegen Big Tech voor
- HBO Max personaliseert sportreclame
Laatste Nieuws
- HBO Max personaliseert sportreclame11-07-2025
- OMS voegt SoundCloud en Sonos Radio... 11-07-2025
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers