Hearst lanceert 'gouden' kortingscampagne

Hearst lanceert 'gouden' kortingscampagne
  • Media
  • 29 jun 2020 @ 12:17
  • 11976 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

Hearst Netherlands lanceert op 29 juni onder de noemer Pak deze zomer zelf goud een in huis geproduceerde zomercampagne.

De canpagne heeft een positieve insteek: nu het EK voetbal en de Olympische Spelen dit jaar niet doorgaan en de Tour de France waarschijnlijk pas eind augustus start, wordt ‘gouden korting’ gegeven op abonnementen van een groot aantal Hearst-titels.

De zomercampagne van Hearst bestaat naast een tv-commercial uit online video, radiocommercials, social advertising en printadvertenties.

‘We zijn er erg trots op dat deze campagne uit onze eigen koker gekomen is,’ zegt subscription manager Bob Krechting. ‘Vanuit een leeg Olympisch Stadion wordt door eindredacteur Rens Muller (zie foto boven) van Runner’s World en Bicycling verslag gedaan van een wedstrijd die er niet is. Met de kreet Pak deze zomer zelf goud wordt gerefereerd aan onze kortingsactie op abonnementen. Nu er geen sport is om op de voet te volgen, houdt men tijd over om ontspannen een tijdschrift te lezen. Zo hebben we van de nood een deugd gemaakt.’ Subscription marketeer Kari Kremer vult aan: ‘Oorspronkelijk was het plan om met onze abonneewerfcampagnes in te haken op een geweldige sportzomer. Toen de grote evenementen onverhoopt werden afgeblazen, werd een beroep gedaan op onze flexibiliteit en creativiteit.’

Tot het portfolio van Hearst Netherlands behoren onder meer titels als Quest, Runner’s World, National Geographic, JAN, Glamour en Quote.

foto campagne: Bastiaan Heus



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken