[onderzoek] Reuters: 'brand trust scores Nederlandse media zijn hoog'

  • Media
  • 7 feb 2022 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OnderzoekJournalistiekNieuwsmedia

Uit onderzoek van het Reuters Institute blijkt een hoog vertrouwen in Nederlandse media, de hier aangeboden podcasts zijn wat minder in trek. Check hier het complete rapport.

Dit wijst het jaarlijkse Digital News-onderzoek van het Reuters Institute uit, waarnaar Villamedia verwijst. Nederland kent het hoogste vertrouwen in media van heel West-Europa. In ons land heeft 59 procent van de bevolking 'meestal vertrouwen' in media, aldus Reuters. België staat op plaats twee met 54 procent. De bereidheid te betalen voor nieuws is vorig jaar licht gestegen, naar 17 procent.

'Er ligt een flink gat met landen als Noorwegen en Zweden, waar de betalingsbereidheid ook toenam, maar nu al 45 en 30 procent van de bevolking regelmatig de portemonnee trekt voor nieuws. In Europa is in Groot-Brittannië maar 8 procent van de bevolking bereid te betalen voor nieuws.' Opmerkelijk is de matige populariteit van podcasts, tegenover juist zeer geliefde on-demand radio van de publieke omroep. Lees hier verder.


Raadpleeg hier het complete rapport


(bronnen: Reuters / Villamedia, foto: Anna Shvets / Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken