Spotify geeft adverteerders inzicht in impact audio advertenties
- Media
- 2 mei 2022 @ 14:59
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 mei 2022 @ 14:59
- Michiel van Zaane
Spotify heeft een nieuwe meettool voor adverteerders geïntroduceerd, Spotify Brand Lift. De meetmethode laat zien hoe gebruikers reageren op hun audio-, video- en display-advertenties in de Freemium versie van de app.
De streamingdienst merkt dat adverteerders nog terughoudend zijn met het inzetten van audio-advertenties, omdat de impact van een audiocampagne lastig te achterhalen is. Met de nieuwe tool hoopt Spotify adverteerders meer inzicht te geven in de impact van hun advertenties.
Spotify lanceerde in 2021 Spotify Ad Studio in Nederland, waarmee het voor zowel kleine als grote merken en bedrijven mogelijk is om audiocampagnes te creëren. De lancering van Spotify Brand Lift volgt na Spotify’s recente overname van Podsights (een podcastadvertentie meetservice) en Chartable (een podcastanalyse platform).
Hoe Spotify Brand Lift werkt:
- De doelstellingen en de doelgroep(en) worden vastgesteld door de adverteerder en Spotify.
- De doelgroep wordt op willekeurige wijze verdeeld over een test- en controlegroep: een groep Freemium-gebruikers die de advertenties te zien krijgt en een groep Freemium-gebruikers die de advertenties niet te zien krijgt.
- Beide groepen worden vervolgens binnen 48 uur gevraagd om deel te nemen aan een in-app enquête met vragen over de campagne.
- Spotify kan aan de hand van de antwoorden van de test- en controlegroep zien welke invloed de campagne heeft gehad op het merk, zoals herinnering aan de advertentie, awareness, overweging, enzovoort.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing