Spotify geeft adverteerders inzicht in impact audio advertenties

Spotify geeft adverteerders inzicht in impact audio advertenties
  • Media
  • 2 mei 2022 @ 14:59
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Spotify heeft een nieuwe meettool voor adverteerders geïntroduceerd, Spotify Brand Lift. De meetmethode laat zien hoe gebruikers reageren op hun audio-, video- en display-advertenties in de Freemium versie van de app.

De streamingdienst merkt dat adverteerders nog terughoudend zijn met het inzetten van audio-advertenties, omdat de impact van een audiocampagne lastig te achterhalen is. Met de nieuwe tool hoopt Spotify adverteerders meer inzicht te geven in de impact van hun advertenties.

Spotify lanceerde in 2021 Spotify Ad Studio in Nederland, waarmee het voor zowel kleine als grote merken en bedrijven mogelijk is om audiocampagnes te creëren. De lancering van Spotify Brand Lift volgt na Spotify’s recente overname van Podsights (een podcastadvertentie meetservice) en Chartable (een podcastanalyse platform).

Hoe Spotify Brand Lift werkt:

  • De doelstellingen en de doelgroep(en) worden vastgesteld door de adverteerder en Spotify.
  • De doelgroep wordt op willekeurige wijze verdeeld over een test- en controlegroep: een groep Freemium-gebruikers die de advertenties te zien krijgt en een groep Freemium-gebruikers die de advertenties niet te zien krijgt.
  • Beide groepen worden vervolgens binnen 48 uur gevraagd om deel te nemen aan een in-app enquête met vragen over de campagne.
  • Spotify kan aan de hand van de antwoorden van de test- en controlegroep zien welke invloed de campagne heeft gehad op het merk, zoals herinnering aan de advertentie, awareness, overweging, enzovoort.
Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken