[column] Top 5-TikTok-trends: Nieuw jasje TikTok, Frick en Prins Pilspiratie

  • Media
  • 28 apr 2023 @ 11:37
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1: UPDATE TikTok heeft een nieuw lettertype?

TikTok heeft een mini-makeover gehad! De oplettende (lees: verslaafde) TikTokgebruiker is het vast al opgevallen, TikTok heeft een update gehad waarvan een nieuw lettertype meest opvallende verandering is. Voor de één een niet noemenswaardig verschil, voor de ander een doorn in het oog. Naast het nieuwe lettertype heeft de edit-tool ook een andere lay-out gekregen. Inhoudelijk is er verder niet veel veranderd.

 


@emoji.pedia.page I hope this doesnt stay for long😨 EVEN THE BLUE LINE IS BACKK #tiktokupdate #tiktokfonts ♬ What is Dis Huni - Brian Morr

2.   SOUND: ‘Frick, this is going to be a problem isn’t it…’

Een trending sound die makkelijk toepasbaar is, is goed nieuws voor een TikTokmarketeer. Deze sound wordt gebruikt om situaties te schetsen die een probleem kunnen veroorzaken (spoiler: natuurlijk hartstikke sarcastisch). Een bakker die gespecialiseerd is in indrukwekkende, kleurrijke taarten kan bijvoorbeeld zeggen: “Wanneer een klant een basic taart zoekt…”.

 



3.   TOPIC: Koningsdag

Onze Prins Pils is deze week jarig en dat betekent 1.) dat mensen alle troep uit hun kasten trekken in de hoop het weer kwijt te raken op de Vrijmarkt, 2.) ze alle oranje-items uit hun kledingkast aantrekken en 3.) massaal het drankschap van de supermarkt leegkopen. Kort samengevat: het was KONINGSDAG! Op TikTok is dit dan ook een veelbesproken topic. Wist je nog niet wat je aan moest trekken? De hashtag #Koningsdagoutfit is op TiKTok al 7,3M bekeken, dus alvast inspiratie genoeg voor 2024.



4.   TREND: ‘Can’t take my eyes off you ‘

Dit liedje was vroeger een enorme hit toen het gezongen werd door Frankie Vallie, maar op dit moment gaat de versie van Boys Town Gang hartstikke viraal op TikTok. Uiteraard met een bijpassend - je raadt het al - dansje! Met de supersimpele choreografie is dit nu populairste dansje op TikTok. Waar Tiktokkers de sound pas aan het begin van de maand  in de smiezen kregen, is het nummer nu al 300M keer beluisterd. Dus grijp een collega, spring samen op de melodie en misschien lift ook jij mee op deze swingende trend.



  • ACCOUNT: Videoland
  • Voor een streamingdienst lijkt het stukje contentcreatie toch net wat gemakkelijker dan voor andere bedrijven, omdat ze al over een eindeloze hoeveelheid beeldmateriaal beschikken. Maar niets is minder waar. Daarom even een shout-out voor Videoland, die met de meest populaire programma’s van het moment inspeelt op trends en actualiteiten. Wil je genieten? Scroll dan vooral even door hun feed.

     



    C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.

    Thamar en Sietske

    Nieuwsbrief

    • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
    • Inschrijven

    Laatste reacties

    Word abonnee en ontvang:

    • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
    • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

    MarketingTribune | Vacatures

    Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

     

    Job Alert

    MarketingTribune Events


    • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
    • MarketingTribune: meer over marketing en merken