Infographic: Nederlanders zijn koopjesjagers
- Online
- 1 okt 2013 @ 11:41
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerce
- 1 okt 2013 @ 11:41
- Redactie Online
Bijna 50% van de Nederlandse consumenten oriënteert zich eerst online en bijna 30 procent bewandelt de tegenovergestelde route en gaat eerst naar de winkel en koopt het product dan via internet. Dat blijkt uit een marktanalyse van Actiecode.nl. Zoals verwacht zijn Nederlanders koopjesjagers en zoeken ze actief naar korting.
Van alle aankopen die online gedaan worden, zijn kleding en accessoires de populairste producten. Bijna driekwart van de online shoppers geeft aan deze via internet te kopen. Andere populaire producten zijn evenementtickets, reisproducten, elektronica en literatuur. ‘Online naar kleding shoppen heeft enorm aan populariteit gewonnen, sinds online shops een soepeler ruilbeleid hanteren’, aldus Jelle van de Bij, medeoprichter van Actiecode.nl, in het persbericht. ‘Waar vroeger consumenten zelf de verzendkosten moesten betalen als zij iets wilden terugsturen, mogen ze nu hun niet goed passende kleding kosteloos terugsturen.’
Boven modaal ook gek op korting
Sinds 2010 is de populariteit van kortingscodes verdrievoudigd. 75% van de consumenten geeft aan alert te zijn op kortingen en 63% voelt zich aangesproken door reclames met prijsacties. Van de Bij: ‘Opvallend gegeven is dat consumenten met een bovenmodaal inkomen online net zo actief opzoek zijn naar korting als consumenten met een modaal of onder modaal inkomen.’ De populairste kortingscodes zijn kortingen op kleding, eten en drinken, schoenen, reizen en dagjes uit.
Online advertenties irritant
Het toenemende aantal online shoppers gaat hand in hand met meer online advertenties. De advertenties worden echter door 59% van de ondervraagden als irritant ervaren. Ook geeft bijna 80% aan absoluut geen impulsaankopen te doen naar aanleiding van een online advertentie.
Over Actiecode.nl
Actiecode verzamelt iedere dag kortingscodes van duizenden webshops. Dagelijks maken ruim 15.000 bezoekers gebruik van de kortingscodes op Actiecode.nl.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reid Hoffman laat zich door AI-twin... 02-05-2024
- Autoriteit Persoonsgegevens:... 02-05-2024
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing