Weekaabaal app voor Oranjefans

Weekaabaal app voor Oranjefans
  • Online
  • 27 jun 2014 @ 15:46
  • 26687 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • PromotieApps

In het hele Oranjecircus rondom het WK 2014 zijn er volgens bureau Social Developers opvallend weinig echt amusante mobiele toepassingen. Apps waar supporters wat aan hebben. Afgelopen week lanceerde het daarom de Weekaabaal app: een gratis app waarmee iedereen Oranje kan steunen door middel van de eigen smartphone.

Kies een geluid (gebrul van een leeuw, de bekende toeter of het geschreeuwde ‘HOLLAND!’) en schud de telefoon. Hoe harder men schudt, hoe harder het gekozen geluid klinkt. Natuurlijk een opvallende gebeurtenis als een groep WK-kijkers tegelijk het gebrul van een leeuw voortbrengt. De app is voor Android te downloaden en voor de iPhone

Bas van Hemert van Social Developers: 'Door het naderende WK kregen wij voetbalkriebels en bedachten dat we hier iets mee moesten doen. Wij kwamen al snel op het idee om iets met schudden en geluid te doen. Wij hebben toen in een razend tempo een geluidsstudio geregeld om daar wat leuke geluiden op te nemen. Na snel design en accuut programeerwerk was de app geboren. Het hele proces heeft ons drie dagen gekost, van het bedenken tot het idee tot het publishen in de appstores. Voor android was hij daarna gelijk beschikbaar, voor de iPhone en iPad kostte het wat extra tijd. En nu zitten we trots schuddend met onze telefoons op de bank, hopende op een mooie overwinning!'. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken